کد خبر: ۱۰۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:
قزوین- منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم گفت: کاهش دخالت دولت در امور اقتصادی و حمایت از بخش خصوصی و تامین امنیت سرمایه گذاران واقعی موجب حل مشکلات کشور می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله سیاهکلی منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه با فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین دیدار و گفتگو کرد.

لطف الله سیاهکلی در این دیدار گفت: سرمایه گذاران به عنوان بازوان حمایتی در بخش کشاورزی محسوب می‌شوند و باید به بخش خصوصی توجه ویژه ای شود تا شاهد تحول و تغییر باشیم.

وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی از جمله نهادهایی است که سرمایه گذاران دولتی و خصوصی و کارشناسان زیادی دارد وبا وحدت رویه و بهره گیری مناسب از کارشناسان آن می‌توان به دستاوردهای خوبی رسید.

سیاهکلی تصریح کرد: سرمایه گذار معمولاً می‌خواهد با سرمایه خود کسب و کاری پر رونق و اقتصادی داشته باشد و سود لازم را هم ببرد و هر زمان سرمایه اش دچار آسیب و خطر شود فرار خواهد کرد و اگر هدایت این افراد درست صورت نگیرد مشکلات ما بیشتر خواهد شد.

وی تأمین امنیت سرمایه گذار را مهم دانست و یادآور شد: در استان قزوین؛ سرمایه گذاران فراوانی هستند که از بوروکراسی اداری و طولانی شد ن روند صدور مجوزها خسته شده اند و اگر نتوانیم با روان سازی امور رضایت آنها را جلب کنیم دچار چالش می‌شویم.

منتخب مردم قزوین البرز آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی از مسائل مهم استان است تصریح کرد: نگاه ما این نیست که برای مدیران مانع و نگرانی ایجاد کنیم بلکه ما دنبال حل مشکلات مردم هستیم و در مجمع نمایندگان نیز رویکرد ما هماهنگی و تلاش برای حل مشکلات عمومی خواهد بود.


سیاهکلی مرادی توجه به تنظیم بازار در شرایط کنونی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها بایستی همه موارد رعایت شود اما به نظر می‌رسد چند گانگی در تصمیم گیری تنظیم بازار مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: در بخش دام، طیور، گوشت قرمز و مرغ، تخم مرغ به غیر از گندم در کشور در مواردی دچار مشکل هستیم که اگر بتوانیم بازار گوشت قرمز و سفید، تخمم مرغ را در یک بسته تعریف شده به بخش خصوصی واگذار کنیم شرایط اقتصادی بهتر خواهد شد.

سیاهکلی اظهار داشت: متمرکز بودن قدرت در دست دولت؛ امروز در دنیا مردود است و جوابگو نیست و تخلف معمولاً توسط افراد دارای قدرت و مدیران صورت می‌گیرد؛ در حالی که سرمایه گذار و مردم تخلف نمی‌کنند لذا بهتر است مدیریت بازار را به سرمایه گذار واگذار کنیم تا کارها روان شود.

وی افزود: متأسفانه در تصمیم گیری های بخش دولتی تیم‌های سرمایه گذار بخش خصوصی دخالتی ندارند تا دیدگاهشان را مطرح کنند در حالی که اگر کشاورزان و دامداران در صحنه نباشند و فعالیتی نداشته نباشند ما کاره‌ای نیستیم لذا باید نقش تولید کنندگان را جدی بگیریم و از آنها حمایت کنیم.

منتخب مردم قزوین البرز آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه اوقاف و منابع طبیعی را دو موضوع آزار دهنده در توسعه استان ذکر کرد و گفت: امور وقف در استان دچار مشکلاتی است که باید مسؤلین مربوطه پاسخگو باشند که چطور در ۴۰ سال گذشته این همه به امور وقفی اضافه شده است.

سیاهکلی افزود: متأسفانه با پول مردم، تخلف به شکل قانونی جلوه داده می‌شود و به نوعی اراضی که مدت هاست در اختیار مردم قرار داشته به بهانه منابع طبیعی و ملی از مردم گرفته می‌شود در حالی که در باب مالکیت هیچ کس نمی‌تواند ملکی را از مردم بگیرد مگر بر اساس قانون و اگر قانون هم اشکال دارد باید اصلاح شود تا مردم مورد ظلم قرار نگیرند.

وی گفت: نباید اراضی مردم به بهانه اراضی دولتی و ملی از آنها گرفته شد و بدون شک این گونه مشکلات و تظلم ها را در مجلس مطرح کرده و از حقوق مردم دفاع خواهم کرد.

سیاهکلی بیان کرد: در قوانین و مقررات کشور مشکلات زیادی دیده می‌شود و دولت باید برای حل آنها راهکارهای مناسب ارائه دهد تا نمایندگان در مجلس بتوانند با اصلاح این موارد و دادن قدرت بیشتر به بخش خصوصی از کشاورزان و سرمایه گذاران دفاع کنند.

این نماینده منتخب استان تاکید کرد: نباید اجازه داد تا بخش خصوصی در امر سرمایه گذاری متضرر شود که در این میان دخالت بیش از حد دولت در بسیاری از امور برای سرمایه گذاران مشکلاتی ایجاد کرده است.

نماینده منتخب مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه به اهمیت صادرات و واردات استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در امر صادرات و واردات؛ برنامه ریزی منسجمی وجود ندارد بنابراین سرمایه گذار دچار سردرگمی می‌شود و این این امر باعث از دست دادن بازارهای خارجی و مشکل برای تولید کننده داخلی خواهد شد.

سیاهکلی افزود: مشکل عمده در بین تولیدکننده و مصرف کننده؛ مدیرانی هستند که بایستی بر اساس قانون عمل کنند.

وی یادآور شد: قزوین جزو استان‌های با ویژگی کشاورزی مناسب است، بنابراین باید با برنامه ریری منسجم و هماهنگی بین دستگاه‌های در جهت توسعه بیشتر این بخش گام برداشته شود.

نماینده منتخب استان در ادامه گفت: یکی از مشکلات ما اشتغال است که باید با راهکارهای مناسب و سرمایه مردم را درجهت ایجاد اشتغال سوق داد.

وی در خصوص سودهای بانکی هم اظهار داشت: سود بانکی هم نباید بیشتر از سود تولید کننده باشد و این شیوه باعث شده سرمایه گذار و بهره بردار دچار مشکل شود لذا توانمند کردن افراد برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف ضروریت دارد.

نماینده منتخب استان یادآور شد: نمایندگان پیگیر مطالبات مردم هستند وانتظار داریم با ارباب رجوع و مردم با رفتاری اسلامی و توأم با کرامت و احترام برخورد شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار