کد خبر: ۱۰۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳


صدیقه محمدخانی
ملت‌ها در بزنگاه‌های تاریخی، آرمان‌ها، روحیات، تعلقات و آرزوهای خود را به نمایش می‌گذارند. گاهی این خصلت‌ها چنان نمود پیدا می‌کند که حتی دشمن به عظمت آن اعتراف می‌کند. در قضیه شهادت سردار  بزرگ اسلام؛ حاج قاسم سلیمانی، ملت ایران همه وفاداری، قدردانی، سپاس و اعتقاد به آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی را در چشم دوست و دشمن به نمایش گذاشت.
اما غرب‌زده‌ها همیشه توانایی ملت ایران را انکار می‌کنند و عظمت ملت ایران را نادیده می‌گیرند. گویا به علت بیماری غرب‌زدگی، غیر از ضعف و ذلت در ملت ایران چیزی نمی‌بینند. تاریخ و ناظران گواهی می‌دهند که تشییع پیکر این سردار بزرگ، بعد از مراسم تشییع امام خمینی(ره) بی‌نظیر بوده است و از مظاهر عظمت ملت ایران است.
آیا این توانایی و درخشش ملت بزرگ ایران نادیده گرفتنی است؟! غرب‌زدگان بیمار در کشور ما این توانایی و عظمت را نمی‌بینند.
به آنها باید توصیه کرد، کمی‌به توانایی‌ها و قدرت و افکار و روحیات مترقی ملت ایران فکر کنند و همیشه نقص‌ها را بر سر ملت ایران نکوبند.
قضیه دیگری که ماهیت غرب‌زده‌ها را خوب نمایان می‌کند، رویدادهای معطوف به بیماری ناشی از کروناست. در این قضیه کشورهای غربی ذات و ماهیت خود را به خوبی نمایش داده‌اند؛ از  دزدی کشورهای غربی از یکدیگر در کالاهای پزشکی، غارت فروشگاه‌ها، حمله به یکدیگر، ندادن وسایل لازم در بیمارستان‌های غربی توسط دولت‌ها به پزشکان و پرستاران، دزدی وسایل بهداشتی از بیمارستان‌ها، از اولویت درمان خارج کردن سالمندان و بیماران سندرم‌ داون و اتیسم مبتلا به کرونا و. .. ماهیت آنها را که ناشی از عدم مسئولیت‌پذیری در مقابل دیگران و سرنوشت انسان‌هاست، نشان می‌دهد. بعضی از مسئولین غربی به زبان آورده‌اند که با این بیماری از جمعیت کشور ما کاسته خواهد شد و از این جهت به نفع ماست!
غرب‌زده‌ها به هیچ وجه این نقایص را در این کشورها نمی‌بینند و به روی مبارک خویش نمی‌آورند!  اخیراً یکی از مهره‌های غرب‌زده در کشور ما افاضه کرده‌اند که نباید نقص‌های آن کشورها را نشان داد و این یک کار غیراخلاقی است! باید پرسید کشتن بچه‌ها و مردم بی‌گناه یمن  غیراخلاقی نیست؟ ریختن بمب، توسط اسرائیل بر سر مردم غزه غیراخلاقی نیست؟ ریختن بمب توسط آمریکا بر سر مردم افغانستان غیراخلاقی نیست؟
چرا این کارهای آمریکا و هم‌پیمانانش را تا به حال محکوم نکرده‌اید و همیشه سکوت کرده‌اید؟ آیا با پرداختن به اعمال مردم اروپا و آمریکا در قضیه کرونا به آبروی شما ضربه می‌خورد؟! آیا با روشن شدن ماهیت آنها، استدلال‌های غرب پسند شما خدشه‌دار می‌شود؟ نگران چه هستید؟!
از طرف دیگر، بزرگی‌های ملت ایران در نزد غرب‌زده‌ها اصلاً دیده نمی‌شود و قابل بازگویی نیست، گویا غرب‌زده‌ها توانایی دیدن این خصلت‌ها از ملت ایران را ندارند و کورند. ایثار ملت ایران در رسیدگی به بیماران کرونایی، ایثار آنها در رساندن غذا و آبمیوه برای کادر درمانی و بیماران، غسل و کفن و خاکسپاری اموات کرونایی توسط روحانیان و طلاب مؤمن، تهیه وسایل پزشکی لازم برای بیماران و بیمارستان‌ها و ضدعفونی کردن معابر و. .. اصلاً به چشم غرب‌زده‌ها نمی‌آید و خود را موظف به قدردانی نمی‌دانند. کدام ملت‌ها این همه خصلت‌های نیک از خود نشان داده‌اند؟ چرا این همه بزرگی ملت ایران نزد غرب‌زده‌ها هیچ است و به چشم نمی‌آید؟ چرا غرب زده‌ها کوچک ترین عمل صحیح غربی‌ها را چندین بار بزرگنمایی می‌کنند اما بزرگ‌ترین اعمال ملت ایران را نادیده می‌گیرند؟
ریشه تمام این رفتارهای غرب‌زده‌ها بیماری غرب‌زدگی‌شان است. این بیماری موجب ندیدن نقاط ضعف کشورهای غربی و بزرگ انگاشتن نقاط قوت آنها و ندیدن نقاط قوت ملت ایران و بزرگ انگاشتن نقاط ضعف ملت ایران است.
با تفکرات غرب‌زده نمی‌توان پیشرفت کرد؛ باید به تفکر اصیل اسلام ناب روی آورد که موجب قدرت و عظمت ملت ایران شده است.
غرب‌زده‌ها اگر پیشرفت ملت ایران را می‌خواهند، باید در برابر بزرگی‌های ملت ایران سر تعظیم فرود آورند؛ نه اینکه هر نقصی دیدند بزرگنمایی کنند.
خدا را شکر که یک‌ بار دیگر ملت ایران عظمت، بزرگی و وفاداری خود را به نمایش گذاشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار