کد خبر: ۱۰۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کاظم اولیایی ادعا می‌کند که باشگاه تاج منحل نشده و هنوز به عنوان یک شرکت حقوقی در ثبت شرکت ها وجود دارد.

به گزارش خبرورزشی، کاظم اولیایی مدیرعامل استقلال در دهه 70 که روزهای پرفرازونشیبی را با این تیم آبی پوش داشت، صحبت های جالبی را در مورد خصوصی سازی این باشگاه آبی پوش مطرح کرده است. او در ابتدا در مورد کمپ مرحوم ناصر حجازی گفت: از زحمات آقای فتح الله زاده برای کمپ استقلال قدردانی می‌کنم، تمام مدیران برای این موضوع زحمت کشیدند. اما واقعیت این است که ما یک زمان سازمانی داشتیم به اسم سازمان شهری که الان منحل شده. وظیفه این سازمان این بود که به زمین ها کاربری بدهد، حالا این کمپ ناصر حجازی را در اختیار تربیت بدنی قرار دادند، سال 86-87 جناب آقای مرحوم خطیب مدیر کل تربیت بدنی تهران بودند، ابتدا این زمین را به باشگاه دارایی دادند اما آن ها نتوانستند زمین را احیا کنند و به همین خاطر به استقلال دادند.

وی در همین باره افزود: این زمین وجود دارد اما برای آن معارض هست. این زمین مربوط به سازمان زمین شهری بوده و به صورت استیجاری در اختیار تربیت بدنی تهران گذاشتند و آقای فتح الله زاده زرنگی کرد و این را به استقلال داد.  این استیجاری است و برای استقلال نیست. اگر آقای وزیر حسن نیت دارند، زمین تنیس استقلال که بالای ونک هست و سندش را هم به نام آقای وزیر هست را همین فردا به نام باشگاه استقلال بدهند. خیلی از استادیوم های تاج سابق مثل دیهیم در دست وزارت است، سند 6 دانگ این را دارند و با امضای آقای وزیر می‌تواند به استقلال برسد. یا می‌خواهند سرگرمی ایجاد کنند یا این که اطلاعی ندارند.

اولیایی با درخواست از وزیر ورزش عنوان کرد: 41 سال از انقلاب گذشته و 20-30 مدیر دلسوز برای استقلال آمده که هر کدام تلاش خودشان را کرده اند. آقای وزیر یک جلسه را تشکیل بدهند و مجمع دو باشگاه را دعوت کنند و بگویند در دوران خودتان چه کردید؟ همه وزرا و مدیران می‌آیند یک اقداماتی می‌کنند و نفر بعدی که آمد از صفر آغاز می‌کند! سال 83 اولین قانون خصوصی سازی در مجلس تصویب و ابلاغ شد که باشگاه پرسپولیس و استقلال و سازمان توسعه و تجهیز به بخش خصوصی واگذار شوند. در این 15-16 سال مصوبه های دیگری هم از مجلس بیرون آمد اما چون کارشناسی نشده بود و باشگاه را به دید بنگاه اقتصادی دیده بودند، هیچ کدام اجرایی نبود. ثروت استقلال آهن و سنگ و ماشین آلات نیست بلکه از هواداران و احساس مردم است. ما نمی‌توانیم بدون توجه به احساس تماشاگر و رعایت حقوق پیشکسوتان این باشگاه را در نظر بگیریم.

مدیرعامل سابق آبی با طرح ادعایی عجیب گفت که باشگاه تاج منحل نشده و سپس توضیح داد: سازمان ورزشی-فرهنگی تاج منحل نشده. من دو سال پیش استعلام کردم و لازم باشد منتشر هم می‌کنم و هنوز در ثبت شرکت ها سازمان فرهنگی-ورزشی تاج ایران به قوت خودش باقی است. من اساسنامه قدیمی باشگاه را دارم و استعلام هم در اختیار دارم. آن زمان به خاطر نام باشگاه پیشنهاد شد که اسم تیم را استقلال بگذارند و تا سال 68 به صورت کارمندی اداره می‌شد. پرسپولیس و بولینگ عبده مصادره شد و اگر مساعدتی بشود می‌توانند آن را به باشگاه برگردانند تا دفتر مشخصی داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار