کد خبر: ۱۰۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
مهر خبر می دهد؛
تدوین «مانیفست اصلاحات» در دستور کار اصلاح طلبان قرار گرفت و بنا بر گفته یک فعال سیاسی این جریان، اصلاح طلبان به دنبال «تجدیدنظر» و «بازسازی» جریان متبوع خود هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، «تجدیدنظر» در راهبردها و رویکردهای کنش‌ها و فعالیت‌های اصلاح طلبان در زمینه‌های مختلف به منظور تدوین «مانیفست اصلاحات» در دستور کار احزاب و تشکل‌های مختلف اصلاح طلب قرار گرفته است. یکی از چهره‌های شاخص جریان اصلاحات در گفتگو با خبرنگار مهر هم گفت: بحث‌های جدی در رابطه با تجدید نظر در راهبردهای سیاسی و اتخاذ رویکردها تازه در محافل خصوصی و غیررسمی اصلاح‌طلبان در حال پیگیری است و تا تشکیل جلسات رسمی تشکل‌های اصلاح‌طلب این بحث‌ها به همین صورت دنبال می‌شود.

بنا بر گفته این فعال سیاسی اصلاح طلب، با وجود وضعیت فعلی و همه گیری ویروس کرونا چشم انداز مشخصی برای تشکیل جلسات رسمی احزاب و تشکل‌ها وجود ندارد اما رایزنی‌ها در محافل غیررسمی متوقف نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از عدم راهیابی اصلاح طلبان به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این روزها اصلاح طلبان مشغول تجدید نظر در راهبردهای سیاسی و بازسازی تشکیلاتی خود هستند تا به زعم خود بتوانند از شکست مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ جلوگیری کنند.

در این رابطه محسن رهامی، عضو حقیقی شورای عالی سیاست گذاری نیز روز گذشته در گفتگو‬ با روزنامه اصلاح طلب آرمان ملی در ارتباط با عدم توفیق اصلاحات در انتخابات مجلس یازدهم و موضوع مرخصی رفتن اصلاح طلبان گفت: حال که تا حدی فرصت ارزیابی و بررسی بیشتر برای اصلاح‌طلبان فراهم شده است، باید سازماندهی تشکیلاتی کارآمد و مطابق با شرایط و اوضاع و احوال جدید و خصوصاً اصلاح رابطه اصلاح‌طلبان با مردم و نزدیک‌تر شدن به بدنه جامعه و اصلاح و بازنگری اهداف و آرمان‌های اصلاحات، همچنین طراحی جدیدی برای «مانیفست اصلاحات» پی‌ریزی کنند.

این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان می‌گوید: به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان از مردم فاصله گرفته‌اند، در حالی که باید پیگیری خواسته‌ها و مسائل مردم و حل مشکلات آنها با توسعه و تعمیق عدالت، به عنوان مأموریت اصلی و بنیادی اصلاحات تعریف شود و مردم به این باور برسند که اصلاح‌طلبان به دنبال منافع بنیادی و اساسی آنها هستند، نه به‌دنبال منافع خانوادگی و محفلی خودشان.

پیش از این نیز، روزنامه سازندگی، ارگان رسمی حزب کارگزاران با انتقاد از رویکر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و تبدیل شدن این مجموعه به پایگاه سیاسی محمدرضا عارف، موضوع «ضرورت بازسازی اصلاحات» را در شماره ۱۴ اسفند ۹۸ این روزنامه مطرح کرده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار