کد خبر: ۱۰۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
دارالافتاء مصر روز یکشنبه درباره برخی فراخوان‌ها در شبکه‌های مجازی برای اقامه نماز جماعت در ماه رمضان بالای بام خانه‌ها یا مساجد هشدار داد و اعلام کرد که این اقدام در این برهه زمانی جایز نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روزنامه مصری «اخبارالیوم»، دار الافتاء مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که فراخوان‌های مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی در خصوص اقامه نماز جماعت و تراویح در ماه رمضان بر بام خانه‌ها و مساجد جایز نیست.

دار الافتاء مصر افزود: مشاهده کرده‌ایم که برخی مردم را به تجمع بر بام خانه‌ها برای اقامه نماز جماعت فرا می‌خوانند، اما این اقدام در این برهه زمانی جایز نیست، زیرا جان مردم را به خطر می‌اندازد.

دار الافتاء همچنین درباره برگزاری تجمعات گسترده در ماه رمضان برای اقامه نماز تراویح هشدار داد.

این نهاد مذهبی ضمن اینکه از همگان خواست در خانه بمانند و نماز را با خانواده خود اقامه کنند، تاکید کرد که رعایت موارد بهداشتی به لحاظ شرعی واجب است.

دارالافتاء خطاب به مسلمانان افزود که نماز تراویح را به صورت فرادا یا به جماعت در خانه‌های خود بخوانند، زیرا رعایت اصول احتیاطی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری عبادت و مایه ثواب است.

به دنبال شیوع ویروس کوید ۱۹ در سراسر جهان، بسیاریً از کشور‌ها مجبور به اتخاذ اقدامات بی‌سابقه‌ای برای کنترل و مبارزه با این ویروس شده‌اند؛ از جمله لغو پرواز‌های بین‌المللی و داخلی، اجرای قوانین منع آمدوشد، قرنطینه کردن شهر‌ها و بستن اماکن مذهبی مانند کلیسا‌ها و مساجد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار