کد خبر: ۱۰۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
با ادامه بحران ناشی از همه گیری ویروس کرونا در آمریکا، وزارت کشاورزی این کشور برای تامین مواد غذایی با فشار فزاینده‌ای روبروست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، وزارت کشاورزی آمریکا برای تضمین امنیت غذایی در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا با فشار‌های فزاینده‌ای مواجه است.

کارشناسان آمریکایی می‌گویند اگرچه در حال حاضر عرضه مواد غذایی با مشکلی روبرو نیست، اما چالش‌های پیش روی وزارت کشاورزی برای تضمین امنیت مواد غذایی فزاینده است. زیرا کارکنان صنعت مواد غذایی در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا بیمار می‌شوند و بازرسان این بخش با منابع محدودی برای انجام وظایف خود روبرو هستند؛ و این سوال مطرح است که آیا مقامات مسئول تامین مواد غذایی برای انجام وظیفه خود با توجه به بحران فعلی که رو به وخامت است، آمادگی دارند یا خیر.

کارشناسان یادآور شدند سرویس ایمنی و بازرسی مواد غذایی وزارت کشاورزی آمریکا در دو ماه گذشته تنها یک محصول را به دلایل بهداشتی از بازار جمع کرده اند. هر چند این اتفاق یک بار دیگر در ۱۰ آوریل به دلیل احتمال آلودگی یکی از محصولات غذایی و خروج آن از بازار مصرف خارج رخ داد.

هر چند برخی از کارشناسان بر این باورند که بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا نمی‌تواند ایمنی مواد غذایی را به خطر بیندازد، اما نشانه‌های از خطر احتمالی با ادامه روند شیوع ویروس کرونا در سراسر آمریکا به چشم می‌خورد. یکی از اساتید میکروبیولوژی در آمریکا می‌گوید اینکه تاکنون با مشکلی برای تامین مواد غذایی روبرو نشده ایم به معنای آن نیست که این همه گیری نمی‌تواند چنین خطری را در پی داشته باشد.

یکی از متخصصان دانشگاه کالیفرنیای شمالی هشدار داد با توجه به اینکه در طول همه گیری کرونا بسیاری از منابع برای پاسخ فوری به آن بکار گرفته می‌شوند و بسیاری از افراد به سرکار نمی‌روند خطر کمبود مواد غذایی در سراسر آمریکا دور از تصور نیست.

پیشتر شبکه‌ ای بی سی نیوز با پخش تصاویری از تجمع مردم آمریکا در برابر مکان‌های توزیع غذا اعلام کرد این تصاویر از مشکلات مردم برای تامین مواد غذایی خبر می‌دهد و نگرانی‌هایی در این زمینه در کشور شکل گرفته است. بسیاری از فروشگاه‌های آمریکا با صف‌های طویلی از مردم روبرو هستند، اما مواد غذایی موجود برای مراجعه‌کنندگان کفایت نمی‌کند.

همچنین دیلی میل به نقل از رسانه‌های آمریکایی تصاویر خانواده‌های نیازمند آمریکایی را منتشر کرد که برای دریافت اقلام خوراکی که در فروشگاه‌ها به‌دلیل هجوم مردم یافت نمی‌شوند، چندین ساعت در صف ایستاده بودند. هزاران خودرو در شهر سن‌آنتونیو، تگزاس، فلوریدا و دیگر شهر‌های آمریکا، برای دریافت بسته‌های کمک غذایی در صفوف طولانی، پارک کرده‌اند.

جولان بی سابقه ویروس کرونا در آمریکا بحران بیکاری و کمبود مواد غذایی را در این کشور رقم زده و بسیاری از خانواده‌ها برای تامین اقلام ضروری خود در این زمان با مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار