کد خبر: ۱۰۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
ایمنا نوشت: رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد گفت: از اولویت های شورای پنجم توجه به محیط زیست و زیست بوم نسل کنونی و آینده یزدی هاست و در استفاده از آسفالت بازیافتی پیشگام است.

محسن عباسی هرفته در حاشیه جلسه شورای شهر یزد در جمع خبرنگاران به معرفی پروژه آسفالت بازیافتی شهرداری یزد و مزایای آن پرداخت و اظهارکرد: عملیات بازیافت آسفالت اجمالا شامل برداشت رویه فرسوده موجود، شکستن و دانه بندی مجدد آن و اضافه کردن مقدار محدودی قیر برای احیا آن است که موجب می شود مجددا نخاله های آسفالتی قابلیت استفاده پیدا کنند. 
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد افزود:این کار به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه و به لحاظ زیست محیطی یک اقدام مثبت بنیادین محسوب می شود.
وی براورد صرفه جویی اقتصادی تعمیر روسازی مجدد معابر با آسفالت بازیافتی را نسبت به روسازی و زیرسازی مجدد معابر تا هشتاد درصد به لحاظ ریالی دانست که عدد قابل توجهی است.
عباسی هرفته گفت: پروژه آسفالت بازیافتی اتفاق مثبت و گامی بزرگ در کشور محسوب می شود که یزد پیشگام آن شده است؛ چرا که از تولید حجم انبوه نخاله های آسفالتی در شهرها جلوگیری و قیر کمتری مصرف می کند.
 عضو شورای اسلامی شهر یزد اضافه کرد: از زمان شروع به کار شورای پنجم حتی یک کیلو نخاله آسفالتی دور ریخته نشده است و این مهم در حفظ محیط زیست و کاهش ابتلا شهروندان به برخی بیماری ها بسیار موثر است.
 وی تاکید کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری جنبشی در آسفالت شهر با آسفالت بازیافتی خواهیم داشت و بخش های قابل توجهی از معابر و پیاده راه ها با آسفالت بازیافتی پوشش داده خواهند شد.

46

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار