کد خبر: ۱۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
دبیر کمیته استانداران منطقه پنج کشور یکی از مهمترین مسائلی که در منطقه شرق کشور باید مورد توجه قرار گیرد، سند ملی آب است.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل از مهر، علیرضا رشیدیان بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه کمیته استانداران منطقه پنج کشور اظهار داشت: آب از مهمترین اولویت های منطقه پنج یا شرق کشور به شمار می رود و باید طرح هایی برای بلندمدت و میان مدت در این حوزه اجرایی شود.
 
وی با اشاره به جلسات برگزار شده با حضور استانداران استانهای یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان اظهار داشت: تاکنون چهار جلسه با استانداران این استانها برگزار شده و اولویت ها مورد بررسی قرار گرفته است.
 
رشیدیان ادامه داد: با رئیس جمهور نیز جلسه ای برگزار شده و ایشان معتقد بودند اختیارات مرکز باید به تدریج به استانها نیز تفویض شود.
 
وی همچنین از انجام بررسی‌های لازم برای توسعه گردشگری در منطقه شرق با کشورهای همسایه نظیر پاکستان خبر داد و افزود: پیگیری های لازم برای توسعه گردشگری همچنان نیز در حال انجام است.
 
استاندار یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از سیاستهای دولت، توسعه متوازن است، اظهار داشت: گروه منطقه پنج با جلساتی که تاکنون برگزار کرده، مشترکات منطقه ای را مشخص کرده و راهکارهای رسیدن به توسعه متوازن در این منطقه را دنبال می کند.
 
سید محمد میرمحمدی با بیان منطقه شرق دارای مسائل مشترک بسیاری است، عنوان کرد: موضوع خشکسالی های پی در پی، آب، راه های مواصلاتی، گردشگری، بیابان زایی و ... از مسائل مشترک میان استانهای منطقه پنج کشور است که می توان با هم افزایی و همپوشانی ویژگی های مثبت را تقویت کرد و منطقه شرق را به سمت شکوفایی برد.
 
وی افزود: استانهای منطقه پنج کشور باید با تعامل بیشتر برای مجموعه ظرفیت ها و مشکلات استان برنامه ریزی کرده و روند تازه ای به امور بدهند.
 
میرمحمدی، گازرسانی، مدیریت مصرف آب، افزایش بهره وری آب، تاکید برای انتقال آب با محوریت بخش خصوصی، ایجاد نیروگاه ها، ‌تامین آب شرب و ... را از مواردی عنوان کرد که لازم است در زمینه آنها تفاهم نامه های لازم به امضا برسد.

برچسب ها: سند ملی ، کشور ، استاندار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار