کد خبر: ۱۰۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
مسئول انجمن شعر و ادب ابرکوه از برگزاری نهمین کنگره سراسری شعر کویر در شهرستان با هدف احیای ارزش‌های اجتماعی، سبک زندگی مردمان کویر و بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگ بومی شهرستان ابرکوه خبر داد.

فریبا قیومی زاده در گفتگو با خبرنگار فارس از ابرکوه، اظهار کرد: پس از برگزاری هشت دوره موفق کنگره سراسری شعر کویر به همت انجمن شعر و ادب و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه، فراخوان برگزاری نهمین دوره آن نیز منتشر و از شاعران سراسر کشور برای شرکت در این رویداد بزرگ ادبی دعوت شد.

مسئول اجرایی نهمین کنگره سراسری شعر کویر، اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگ بومی ابرکوه، احیای ارزش‌های اجتماعی و سبک زندگی مردمان کویر دانست که در دل تاریخ شهر باستانی ابرکوه و همچنین یزد نهفته شده و ضرورت دارد که در قالب‌های مختلف ادبی از جمله شعر، به سراسر ایران و حتی جهان معرفی و به نسل آینده نیز منتقل کرد.

قیومی زاده تصریح کرد:  شهرستان ابرکوه نه تنها در بخش‌های مختلف هنری ظرفیت و جایگاه ولایی دارد، بلکه در عرصه شعر و ادبیات به طور ویژه فعالیت داشته و هنرمندان این عرصه بارها در صحنه‌های مختلف ملی خوش درخشیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته هشت دوره از کنگره سراسری شعر کویر با حضور بیش از 200 شاعر از شهرهای مختلف کشور برگزار و دستاوردهای بسیاری برای حوزه هنر، شعر و ادبیات به ارمغان آورد.

مسئول انجمن شعر و ادب شهرستان اذعان کرد: برگزاری چنین کنگره‌هایی موجب می‌شود تا علاوه بر ارتقاء میزان کیفیت آثار شاعران، بسیاری از مسائل و ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی نیز معرفی شود.

قیومی زاده ادامه داد: شاعران می‌توانند در بخش اصلی با پنج موضوع «بهاریه های کویرى»، «از کوچه‌های آشتی‌کنان کویر»، «کویر، آفرینش اعجاب‌انگیز خدا»، «امید و صبر عناصر آمیخته با جان مردمان کویر»، «مناظره عناصر کویری (مانند شن و خار، باد و ماسه و...)» و در بخش ویژه طنز با موضوع، طنزهای کویرانه (یادمان زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد) در کنگره شرکت کنند.

وی اضافه کرد: شاعران می‌توانند آثار خود را در تمام قالب‌های شعر کلاسیک و نو (هر قالب و موضوع حداقل ٣ و حداکثر ٥ اثر) به همراه مشخصات کامل (نام و نام خانوادگی، نام پدر، تولد، رشته و میزان تحصیلات، نشانى دقیق پستی و شماره تلفن) تا پایان اردیبهشت‌ماه 99 از طرق اعلام شده به دبیرخانه کنگره ارسال نمایند.

مسئول اجرایی کنگره شعر کویر با بیان اینکه آثار ارسالی عودت داده نخواهد شد و حق انتخاب اشعار و چاپ آن برای دبیرخانه وجود دارد، تأکید کرد: دبیرخانه دائمی کنگره شعر کویر هزینه ایاب ذهاب زمینی شاعران را به عهده داشته و جوایز و لوح تقدیر برگزیدگان فقط به شرط حضور در افتتاحیه و اختتامیه به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

قیومی زاده با اشاره به اینکه کنگره مذکور نیمه دوم خردادماه ٩٩ در قلب تپنده کویر ایران در سایه‌سار سرو ٤٥٠٠ ساله ابرکوه برگزار خواهد شد، ابراز کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از طرق ذیل به دبیرخانه دائمی کنگره ارسال کنند:

شماره دورنگار:     ٠٣٥٣٢٨٢٠٩٨٣

شماره پیام‌رسان واتساپ:   ٠٩١٦٢٥٢٨٠٦٧

نشانی پست الکترونیک:   sherekavir@gmail.com 

گفتنی است علاقه‌مندان به شرکت در نهمین کنگره سراسری شعر کویر می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره همراه ٠٩١٦٢٥٢٨٠٦٧ تماس بگیرید.

انتهای پیام/90027

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار