کد خبر: ۱۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۰
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان با ۲.۶ میلیارد دلار هزینه از هفته آینده ساخته می‌شود، از چهار خطه شدن همه خطوط ریلی منتهی به تهران در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل از فارس، عباس آخوندی امروز در مراسم افتتاح محور چهار خطه رباط کریم - حسن آباد (جاده قدیم تهران - قم) اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی 5 هزار میلیارد تومان بدهی به شرکت ها دارد و این یعنی بیشترین بار ما بر دوش دفاتر مهندسی است.
 
وی با تاکید بر لزوم ساماندهی شهر تهران و حومه اظهار داشت: حدود 20 درصد جمعیت کل کشور در استان تهران زندگی می‌کنند و در این راستا توجه به ساماندهی این شهر امری ضروری است.
 
وی تاکید کرد: گروهی را مامور کرده‌ام تا موضوع طراحی یکپارچه مجموعه شهری تهران شامل استان تهران و استان البرز را پیگیری کنند.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح ساماندهی یکپارچه تهران بزرگ در حال تهیه است، اظهار داشت: یکپارچگی شبکه حمل و نقل و یکپارچگی شبکه خدمات شهری از ویژگی‌های این طرح است.
 
آخوندی یادآور شد: مجبوریم تهران در بخش حمل و نقل ریلی را توسعه دهیم؛ در حال حاضر این مجموعه شهری 15 میلیونی حمل و نقل نابسامانی دارد و تمام جاده‌های خروجی تهران از چندین سال پیش بیش از ظرفیت خود در این محور تردد می‌کند.
 
به گفته وی،به عنوان مثال تردد روزانه در آزاد راه تهران - کرج 110 هزار خودرو و در آزاد راه تهران - قم 52 هزار خودرو است.
 
وی با تاکید بر اینکه باید ترافیک جاده‌های استان تهران به راه‌آهن منتقل شود، بیان کرد: برنامه‌ریزی کردیم تا راه‌آهن تهران - قزوین را دو خطه، تهران - کرج را 4 خطه، تهران - گرمسار را 4 خطه و تهران - پرند را دو خطه کنیم و به شهرهای نزدیک راه‌آهن ایستگاه دهیم که امیدواریم در دولت اول تدبیر و امید این عملیاتی شود.
 
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سیاست کنترل جمعیت در منطقه تهران و به دنبال آن ارتقاء کیفیت زندگی باید در دستور کار باشد، زیرا کسی کیفیت زندگی را در تهران و بخصوص حومه حس نمی‌کند.
 
آخوندی تاکید کرد: 15 میلیون جمعیت در استان تهران وجود دارد اما در حاشیه خلیج فارس در هر 100 هکتار حدود 5 نفر اقامت دارند و این وضع قابل قبول نیست.
 
وی با تاکید بر اینکه برقی کردن خطوط ریلی در دستور کار دولت است، بیان کرد: خطوط ریلی منتهی به تهران همه 4 خطه خواهند شد، ضمن آنکه توسعه خطوط ریلی حومه‌ای در دستور کار است.
 
وی با بیان اینکه برقی کردن راه‌آهن تهران - مشهد در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار داشت: پس از آن خطوط ریلی جنوب کشور و غرب کشور برقی می‌شوند.
 
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برنامه‌ریزی کردیم فرودگاه امام خمینی(ره) به خط آهن تهران - قم متصل شود.
 
وی گفت: هفته آینده عملیات مرحله دوم خط آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان آغاز خواهد شد که با هزینه 2.6 میلیارد دلار عملیاتی می‌شود و سرعت قطارها در این مسیر 350 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
 
آخوندی یادآور شد: همچنین پروژه آزاد راه چرمشهر تا آبیک قزوین به طول 156 کیلومتر به تازگی آغاز شده است.

برچسب ها: ریلی ، تهران ، مهندسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار