کد خبر: ۱۰۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

محمداسماعیل سعیدی

عضو کمیسیون فرهنگی

سال ۹۸ از جهات مختلف سال سختی برای ملت و کشور بود که نبود همدلی و وحدت مناسب میان قوای سه گانه، از جمله دلایل بروز مشکلات در سال گذشته بود. دشمنان و بدخواهان نظام سالهای متمادی با فعالیتهای گسترده تلاش کردند صفا، صمیمیت، وحدت و همدلی میان مسئولان را خدشهدار کنند همچنین سیاسیکاری و ...جناح بندی باعث شد حتی اقدامات مثبت جناحها دیده نشود و منافع ملی تحت تأثیر جریانسازیهای سیاسی قرار گیرد در واقع سالها است کشور از این معضل رنج میبرد و از این طریق ضربات سهمگینی بر اقتصاد کشور وارد شده است. این در حالی است که باید میان قوای سهگانه و تمامی دستگاهها وحدت، همدلی و همزبانی برای حل مسائل و موضوعات اساسی کشور ایجاد شود و اقدامات آنها باید مکمل همدیگر بوده و برای پیشبرد اهداف نظام برنامهریزی مناسب داشته و همسو باشند.

قوای سه گانه باید از نگاههای تخریبی و سیاسی دور شده و در راستای منافع ملی حرکت کنند، قوا برای رفع مشکلات کشور باید همفکر و هماهنگ باشند و به طور قطع اگر دستگاهها در سال ۹۹ وحدت و همدلی نداشته باشند، به هیچ وجه نخواهیم توانست بر مشکلات غلبه کنیم.

در شرایط فعلی جنگ اقتصادی چارهای جز اولویتبندی اهداف کشور نداریم البته مقابله با کرونا اولویت اصلی امروز کشور است و چند ماه با این معضل روبرو هستیم و سپس فروکش خواهد کرد. به طور قطع مشکلات زیادی را پساکرونا شاهد خواهیم بود و مردم به شدت در تنگنای اقتصادی قرار خواهند گرفت زیرا کسب و کارها نیمه تعطیل است، سقف درآمد مردم به شدت کاهش یافته و صادرات و واردات لطمه دیده بنابراین مسائل کشور باید در شرایط فعلی اولویتبندی شوند.

هر چند امروز مقابله با کرونا اولویت اصلی کشور است اما نباید از برنامههای کلان و دراز مدت و رفع مشکلات اقتصادی مردم غافل شویم و تأمین معیشت مردم، ایجاد اشتغال، مهار تورم و بهبود وضعیت کسب و کار از جمله موضوعاتی است که باید در اولویت و مورد توجه جدی قرار گیرد و همچنین قوای سه گانه با هم افزایی از سیاسیکاری پرهیز کنند و به فکر مردم، معیشت آنها، آینده و اعتلای کشور باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار