کد خبر: ۱۰۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
معاون امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: مصوبات کارگروه رفع موانع تولید لازم‌الاجراست و عدم اجرای مصوبات از سوی دستگاه‌ها پیگرد قانونی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سنندج، اظهار داشت: رفع موانع تولید و ایجاد بسترهای لازم برای احیای واحدهای راکد و غیرفعال از اولویت‌های مهم استان است.

وی افزود: آتیلا اورتوپد از واحدهای موفق و افتخار برای استان است که باید مشکلات آن رفع شود.

جعفری تصریح کرد: مصوبات کارگروه رفع موانع تولید برای دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و غیردولتی عضو و غیرعضو این کارگروه لازم‌الاجرا بوده و عدم اجرای آن پیگیرد قانونی دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: از سازمان صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم که اگر مصوباتی از سوی دستگاه عضو و یا غیرعضو کارگروه انجام نشده است هرچه زودتر پیگیری کند.

جعفری به افزایش منابع و مصارف بانکی اشاره کرد و گفت: در کردستان درصد رشد منابع به اندازه رشد مصارف نیست و میزان معوقات بانکی و مشکوک‌الوصول افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: همکاری بین واحدهای تولیدی و بانک‌ها و از سوی دیگر اعطای وام‌های یارانه‌ای دولت موجب شد روند پرداخت تسهیلات در سال گذشته بهتر باشد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: حمایت از واحدهای تولیدی در سالی که با عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده است و از سوی دیگر با توجه به شرایط کنونی که شیوع کرونا اقتصاد جهان را به صورت جدی با چالش مواجه کرده است، نسبت به گذشته باید بیشتر باشد.

جعفری خاطرنشان کرد: حمایت از واحدهای تولیدی مشکل‌دار از مسائل بسیار مهمی است که طی چند سال اخیر در کشور و استان ما دنبال شده است، سال گذشته به واسطه همراهی ایجاد شده بین بخش‌های مختلف و پای کار بودن بانک‌ها اتفاقات خوبی در این حوزه در استان افتاد که امیدواریم این روند امسال نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/2330/71

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار