کد خبر: ۱۰۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، امین حسین‌پور پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت در بازدید اعضای کمیته عمران مرزی استانداری اردبیل از رودخانه مرزی بالهارود اظهارداشت: مطالعات ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل انجام و بازه‌های بحرانی و خطرساز شناسایی شده و برای اخذ اعتبار برای بازه‌هایی که نیاز به ساماندهی دارد، تلاش می‌شود.

وی افزود: در صورت اخذ اعتبار از مدیریت برنامه‌ریزی، عملیات ساماندهی با اولویت اجرایی خواهد شد.

حسین‌پور حفاظت از خاک در برابر فرسایش‌های رودخانه مرزی را ضروری خواند و گفت: اجرای پروژه ساماندهی و حفاظت سواحل رودخانه‌های مرزی جزو اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بوده و در راستای اخذ و جذب اعتبارات لازم تلاش می‌شود.

او همچنین از آمادگی این شرکت برای جلوگیری از هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و همچنین جلوگیری از تجاوز به بستر رودخانه‌ها خبر داد و افزود: با همکاری مشترک با تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط آمادگی داریم تا در زمینه‌های مختلف جهت حفاظت از منابع آبی تلاش کنیم.

رضا بدرزاده، رییس اداره منابع آب شهرستان گرمی نیز گفت: پیگیری‌های لازم برای لایروبی و بازگشایی مسیر اصلی رودخانه ادامه دارد و در صورت تامین ماشین‌آلات نسبت به لایروبی و بازگشایی مقاطع حساس رودخانه بالهارود اقدام خواهد شد .

رودخانه مرزی بالهارود یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های استان اردبیل است که به‌طول ۱۱۵ کیلومتر در قسمت شرقی شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار واقع شده، این رودخانه از ارتفاعات کوه‌های قره‌بلاغ در شهرستان گرمی سرچشمه گرفته و در مسیر خود چند رودخانه داخلی نیز به این رودخانه متصل می‌شود.

براساس پروتکل ۱۳۳۵ رودخانه بالهارود به عنوان مرز کشور ایران و جمهوری آذربایجان است و در طول مسیر جریان کشاورزان حاشیه رودخانه از آن بهره‌مند می‌شوند .

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار