کد خبر: ۱۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
سفر رئيس دفتر رياست جمهوري به قم و ديدار وي با مراجع عظام حاوي نكاتي بود كه در يك جمع بندي كلي نشان از رضايتمندي مراجع نسبت به عملكرد دولت تدبير و اميد داشت. دولت يازدهم پس از روي كار آمدن با تمامي مصائب و مشكلاتي كه بر سر راهش بود توانست با نزديك شدن به دومين سال، كارنامه نسبتا قابل قبولي ارائه دهد. فرصت هايي كه طي ساليان قبل يكي پس از ديگري از دست رفت در دولت فعلي توانست تا حدود بسياري جايگاه خود را بازيابد. مراجع عظام در ديدار با نهاونديان طي سخناني ضمن ارزيابي عملكرد مثبت دولت خواستار رفع مشكلات باقي مانده هستند. بي شك آنچه دولت يازدهم پس از روي كار آمدن تحويل گرفت كوله باري از مشكلاتي بود كه با بي تدبيري دوران قبل آينده اي تيره را براي كشور در تمامي زمينه ها رقم مي زد. افزايش تورم و حاكم شدن ركود بر اقتصاد كشور، بيكاري، كاهش سرمايه گذاري ها در كشور و بسيار مسائل ديگر كه با بي تدبيري ها و تصميمات نادرست ويرانه اي را به دست دولت تدبير و اميد سپرد.

به هر تقدير دولت يازدهم با اتخاذ تصميمات درست و ارائه راهكارهاي اصولي توانست مشكلات را به حداقل برساند و در زمينه هاي مختلف اعم از اقتصادي، اجتماعي و سياسي چشم انداز بسيار مثبت تري را براي آينده كشور مترسم باشد.

از طرفي طي ديدار نهاونديان با مراجع ابراز رضايت از نحوه عملكرد تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان كه همراه با حفظ ارزش ها و آرمان هاي نظام جمهوري اسلامي ايران است نيز مورد توجه مي باشد. در همين زمينه آيت الله مكارم شيرازي اذعان داشتند«مسأله مذاکرات تا به حال به صورت آبرومند پیش رفته و دعا می کنیم این مذاکرات به صورت آبرومند ادامه یابد، چه این مذاکرات به موفقیت برسد، چه موفقیتی حاصل نشود.» همچنين ايشان در زمينه اقتصادي نيز تاكيد كردند: «کارهای خوبی تاکنون در دولت یازدهم انجام شده است، در مسایل اقتصادی گام های مؤثر و مفیدی برداشته شده و در زمینه مسایل درمانی و پزشکی
پیشرفت ها مؤثر و ملموس است، البته مشکلاتی نیز وجود دارد که امیدواریم با همت دولتمردان، مرتفع شود.» دربيانات قريب به اتفاق مراجع عملكرد مثبت دولت چه درزمينه ديپلماسي و چه در زمينه هاي ديگر اعم از اقتصادي و اجتماعي و ... مورد تمجيد قرار گرفته است. هر چند كه در اين بين كاستي هايي نيز وجود دارد و اين تعاريف به معناي حل تمامي مشكلات نبوده و نيست بطوريكه دولت نيز عزم خود را جزم كرده تا چشم اندازي مثبت تر را براي آينده كشور رقم زند. از ديگر نكات اين ديدار اشاره به عزم جدي دولت براي مبارزه با مفاسد اقتصادي است بطوريكه آیت الله جوادی آملی در ديدار با نهاونديان از دولت خواست تا از همه ظرفیت ها برای رونق در تولید استفاده کند و تصریح کرد: «کشوری که سرشار از منابع مختلف است، باید از همه ظرفیت ها برای توسعه اقتصادی بهره مند شود.»ایشان با تقدیر از عزم دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهار داشتند: «این مبارزه باید با شدت بیشتری دنبال شود تا نظام اقتصادی کشور اصلاح گردد.» برخورد با مفسدان اقتصادي كه طي سالهاي اخير بسياري از منابع كشور را به تاراج بردند از جمله نكات برجسته دولت تدبير و اميد محسوب مي شود بطوريكه برخورد قاطع با معاون اول رئيس جمهوري دولت سابق نيز مصداق بارز اين تلاش ها است كه اميد است در اين راه دولت همچون گذشته مصمم به رويارويي با اين مهم باشد.
از ديگر مواردي كه آيات عظام بدان توجه داشتند بحث مهم سلامت مردم بود كه دولت در اين زمينه نيز گام هاي اساسي و قابل توجه برداشته است. آيت الله نوري طي اين ديدار با اذعان داشتند: «الحمدالله، دولت محترم خدمات بسیار خوب و ارزنده ای به مردم ارایه کرده است، خدا را شکر می کنیم که دولت امروز مقتدرانه در جهات مختلف از جمله در حوزه اقتصاد و بخصوص در موضوع سلامت و بهداشت به مردم خدمات می دهد.» آیت الله صافی گلپایگانی از دیگر مرجع تقلید ساکن در قم نیز با اشاره به زحمات و برنامه های دولت برای حل مسایل و مشکلات مردم، گفتند: «اطلاع داریم که دولت نسبت به مسایل مردم اهتمام، دغدغه و دلسوزی دارد.ایشان با بیان اینکه مردم مطلع هستند که دولت با چه مشکلاتی دست به گریبان است، گفت: برخی از مسایل و مشکلاتی که امروز مطرح می شود، از سابق برای این دولت باقی مانده و گرفتاری های دولت را زیاد کرده است، اما نباید نسبت به حل آنها ناامید بود و باید با انگیزه کسب رضایت ائمه معصومین(ع) و امام زمان(عج) نسبت به مرتفع کردن آنها همت کنیم.» در جمع بندي ديدارهاي نهاونديان با مراجع عظام به واقع عملكرد مثبت دولت در تمامي زمينه ها جاي بسي قدرداني دارد و اميد است كه دولت تدبير و اميد بتواند در آينده اقدامات مثبت خويش را ادامه دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار