کد خبر: ۱۰۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، جبار کوچکی‌نژاد در جلسه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به نیاز ۱۳ هزار جعبه‌ای کشور به تخم نوغان، اظهار کرد: ظرفیت تولید داخلی تخم نوغان وجود دارد تا دیگر وارد نکنیم.

وی ضعف سیستم نگهداری از تخم نوغان را یکی از عوامل کاهش تولید داخلی در این بخش دانست و تصریح کرد: باید تحقیقات در حوزه نوغانداری را افزایش دهیم تا با رفع مشکلات کیفی، شاهد استقبال نوغانداران از تخم نوغان داخلی باشیم.

نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اذعان موسسه تحقیقات تاسماهیان گیلان توسط شورای عالی اداری، گفت: برای ایجاد یا ادغام موسسات تحقیقاتی مصوبه مجلس لازم است لذا با توجه به اینکه این مرکز تحقیقاتی برای گیلان مهم است، پیگیری این مسئله هستیم.

کوچکی‌نژاد، با بیان این‌که موسسه تحقیقات بین‌المللی تاسماهیان دریای خزر را تامین‌کننده ذخائر آبزیان دانست و عنوان کرد: انحلال این موسسه اصلا به نفع گیلان نیست.

وی با اشاره به مذاکره مجلس با سازمان انرژی اتمی در راستای راه‌اندازی سایت‌های هسته‌ای، اضافه کرد: بخش هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ظرفیت بسیار بالایی دارد و لذا امسال ۴۰ میلیارد تومان به ردیف بودجه آن اضافه کردیم.

نماینده رشت در مجلس، راه‌اندازی این سایت‌های هسته‌ای در گیلان را با هدف ارتقای کشاورزی و منابع طبیعی دانست و بیان کرد: سم‌پاشی مزارع کشاورزی برای مقابله با آفات و حشرات خوب نیست و طبیعت و منابع آبی را آلوده می‌کند، اما دستاوردهای هسته‌ای می‌تواند با روش‌های علمی آفات و حشرات را از بین ببرد.

وی با اشاره به آمادگی سازمان انرژی اتمی برای فعالیت در حوزه پزشکی و کشاورزی گیلان، یادآور شد: با واگذاری ۱۵ هکتار زمین در گیلان طی یکسال این سایت راه‌اندازی شده و فعالیت علمی و تحقیقاتی خود را شروع می‌کند و زمینه‌ساز اشتغال می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار