کد خبر: ۱۰۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
یک مقام وزارت بهداشت آمریکا به دلیل مخالفت با رئیس جمهور این کشور از پروژه ویژه ساخت واکسن بیماری کرونا کنار گذاشته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ایندیپندنت، یک پزشک برجسته در وزارت بهداشت آمریکا اعلام کرد به دلیل زیر سوال بردن پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای استفاده از داروی مالاریا برای درمان بیماری کرونا، از کار برکنار شده است.

ریک برایت، مدیر ناظر بر تحقیقات پیشرفته بیومدیکال وزارت بهداشت آمریکا، که پیشنهاد اخیر ترامپ برای درمان بیماری کرونا را زیر سوال برد، از سمت خود در این وزارتخانه برکنار شد.

این پزشک آمریکایی در مصاحبه‌ای اعلام کرد بر پروژه ساخت واکسن برای بیماری کووید-۱۹ نظارت می‌کرد، اما به دلیل ابراز نگرانی درباره داروی پیشنهادی رئیس جمهور برای درمان این بیماری از کار اخراج شد.

برایت گفت: فکر می‌کنم انتقال من به موسسه ملی سلامت آمریکا به دلیل اصرارم بر این بود که دولت باید میلیارد‌ها دلار پول که از سوی کنگره برای مبارزه با ویروس کووید-۱۹ تخصیص یافته، را به جای اختصاص به دارو‌ها و واکسن‌های فاقد اعتبار علمی، صرف یافتن درمان علمی و مطمئن برای این بیماری کند.

این مقام وزارت بهداشت آمریکا گفت در مبارزه با ویروس کرونا به جای سیاست باید از علم پیروی کرد.

برایت تاکید کرد برخلاف نظر مدیران گمراه وزارت بهداشت، استفاده از دارو‌هایی نظیر هیدروکسی کلروکین و کلروکین به عنوان درمانی برای ویروس کرونا را محدود کردم، زیرا اینکار فاقد توجیه علمی است.

این پزشک آمریکایی گفت این دارو نه تنها در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا موثر نیست، بلکه می‌تواند برای آن‌ها خطرناک باشد.

او گفت باید تحقیقاتی در خصوص تجارت رئیس جمهور از طریق این دارو‌ها انجام شود.

ترامپ در نشست خبری روزانه خود اعلام کرد تاکنون نام دکتر برایت را نشنیده است. رئیس جمهور آمریکا هفته‌ها بر استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین، داروی درمان مالاریا، برای درمان کرونا تاکید کرد و برای خرید مقادیر زیادی از آن به دولت فدرال دستور داد.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا گزارش داد دلیل اصرار رئیس‌جمهور آمریکا بر استفاده از این دارو اینست که از داروی «هیدروکسی کلروکین» منفعت اقتصادی می‌برد. در چند روز اخیر، با وجود هشدار متخصصان، دونالد ترامپ بر تبلیغ و توصیه برای مصرف داروی هیدروکسی کلروکین با هدف درمان مبتلایان به ویروس کرونا اصرار داشت.

این در حالی است که پزشکان و داروشناسان درباره مصرف خودسرانه داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکین هشدار داده‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر نیز بدون هیچ مدرک قطعی، مدعی شد داروی «هیدروکسی کلروکین» که بیماران مبتلا به لوپوس از آن استفاده می‌کنند، برای مقابله با بیماری کرونا موثر است.

این اظهارات در حالی بیان شد که هنوز هیچ دارویی برای جلوگیری یا درمان ابتلا به کووید-۱۹ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید نشده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: