کد خبر: ۱۰۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
توسط ستاد تفسیر قرآن کریم؛
مسابقه «رمضان با قرآن؛ سی روز، سی درس» توسط ستاد تفسیر قرآن کریم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به تازگی به همت ستاد تفسیر قرآن کریم، مسابقه ای با عنوان «رمضان با قرآن؛ سی روز، سی درس» طراحی شده است که علاقمندان به شرکت در آن می توانند از طریق شماره گیری کد دستوری *۱۳۷*۳۳۳# در مسابقه شرکت کنند. به بهانه برگزاری این مسابقه با حجت الاسلام محمود متوسل دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم گفتگوی کوتاهی انجام دادیم که در ادامه می خوانید؛

حجت الاسلام محمود متوسل گفت: سال ۱۳۷۸ در حوزه علمیه قم با همت حجت الاسلام قرائتی ستاد تفسیر قرآن کریم تاسیس شد و هدف اولیه ش این بود که مباحث تفسیری در کنار دروس فقه و اصول جزء دروس رسمی حوزه علمیه قم قرار بگیرد و این اتفاق هم افتاد. به مرور بنا براین شد که علاوه بر حوزه های علمیه، برای عموم مردم هم مباحث تفسیری دنبال شود.

وی افزود: ستاد تفسیر قرآن کریم به منظور تربیت مربی و مفسر مرکز آموزشی در قم تاسیس کرد که هرسال دوره های مختلف آموزش مهارت های بیان تفسیر را برای طلاب برگزار می کند. سال گذشته هم توافق نامه ای بین آقای قرائتی و آقای علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه امضا شد که براساس آن ائمه جمعه سراسر کشور چه در مراکز استان و چه در سطح شهرستان ها مسئولیت تبلیغ و ترویج کارهای قرآنی را به عهده بگیرند و همه مجموعه های قرآنی را دعوت کنند که نهضت تفسیر قرآنی راه اندازی شود تا علاوه بر تلاوت قرآن بحث تدبر در قرآن و آشنایی با مفاهیم قرآنی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم ادامه داد: از سال ها پیش مسابقات تفسیری برای سوره های مختلف قرآن برگزار می شد اما امسال با توجه به اینکه مساجد و مراکز دینی تعطیل هستند فکر کردیم بهتر است مسابقه ای در فضای مجازی برگزار شود با عنوان «رمضان با قرآن؛ سی روز، سی درس». براساس این مسابقه هرروز یک صفحه از موضوعات قرآنی در سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف از جمله سایت خود آقای قرائتی ( http://qaraati.com/) منتشر می شود. علاقمندان به شرکت در این مسابقه پس از مطالعه این متن از طریق شماره گیری کد دستوری *۱۳۷*۳۳۳# می توانند سوالات را مطالعه و به آنها جواب دهند.

وی در پایان توضیح داد: روزانه قرعه کشی میان شرکت کنندگان صورت می گیرد و اسامی برگزیدگان اعلام می شود. پاسخ های درست هم روز بعد در همان سایت اعلام می شود. جوایز مختلفی برای این مسابقه در نظر گرفته شده ولی یک جایزه ویژه پانصد هزارتومانی داریم که هرروز به یک نفر اهدا می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار