کد خبر: ۱۰۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری گرفتار چالش بزرگ مالی و اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی در دویست و دهمین جلسه شورای شهر تهران، در باره وضعیت شهرداری اظهار داشت: شهرداری تهران با وجود برخورداری از سرمایه ودارایی‌های عظیم به دلیل مدیریت دولتی، ناکارآمدی و استفاده نکردن از دارایی‌ها و سرمایه‌ها در دهه‌های گذشته به صورت مناسب، تبدیل به یک سازمان مقروض و فربه شده است که در بحران اقتصادی کنونی، حتی در تامین هزینه‌های ضروری با چالش مواجه است.

وی افزود: اگر در شهرداری با مهندسی مجدد، تامین مالی اصلاح شود، می‌توان شاهد رفع چالش بزرگ اجرایی و مالی در آن بود که تفکیک استقلال حقوقی و مالی فعالیت‌های تصدی‌گرانه در قالب شرکت‌های تخصصی از راهکارهای آن محسوب می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: با وارد کردن این شرکت‌ها به بازار سرمایه، شرایط برای توسعه و بهبود فعالیت و خدمات مدیریت شهری تامین می‌شود که به زودی جزییات این راهکار اعلام خواهد شد و از کارشناسان دعوت می‌کنیم در تکمیل این راهبرد مدیریت شهری را حمایت کنند. 

هاشمی به نزدیک شدن سالروز شوراها اشاره کرد و بیان داشت: انتظار شوراها پس از 21 سال تفویض اختیارات قانونی‌شا ن است چرا که دو سوم وظایف و اختیارات شورا به مدیریت شهری تفویض نشده و این مسئله نتیجه‌ای جز نارضایتی عمومی نداشته است.

وی گفت: در شرایط کنونی به دلیل مشکلات معیشتی کرونا، نیمی از جامعه نیازمند بیشتری به کمک‌ دارند و شرط قبولی روزه بی‌تفاوت نبودن به وضعیت دیگران است و امیدوارم این ماه که به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا، متفاوت از سال‌های گذشته است، با سلامت و بهبود صفات اخلاقی طی شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: دوره پنجم شوراها که سومین سال آن را سپری می‌کنیم حدود 16 ماه به پایان آن باقی مانده و علیرغم اقدامات زیادی که انجام گرفته به دلیل شرایط اقتصادی تحریم، رکود و تورم انتظارات ومطالبات مردم به طور کامل محقق نشده است و از همه کارشناسان و اصحاب رسانه دعوت می‌کنم با انتقاد سازنده در جهت تقویت عملکرد مدیریت شهری ما را یاری کند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار