کد خبر: ۱۰۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:
آبادان- رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: صنوفی که در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، از فردا منتظر برخورد جدی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله سلمان‌زاده ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری روز پایانی «هفته سلامت» که با عنوان «هر رسانه یک پایگاه سلامت» تعیین شده است، اظهار کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی بسیار خوبی که در هفته‌های گذشته از سوی رسانه‌ها شاهد بودیم تغییر رفتار به وضوح در مردم دیده شد و این تلاش اهالی رسانه که در این بحران بزرگ کنار ما بودند، قابل‌تقدیر است.

وی با بیان این مهم که از زحمتکشان رسانه تقاضا داریم که در ادامه مسیر نیز کنار ما باشند، اضافه کرد: این بیماری تا زمان کشف واکسن با شدت یا ضعف ادامه خواهد داشت و تا آن زمان بهترین کار مردم، رعایت اصول بهداشتی است و در این راه اصناف نیز باید موارد تعیین‌شده را رعایت کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: به خاطر زندگی مردم چاره‌ای جز بازگشایی بعضی اصناف نبود ولی در روزهای اول برخی اصول از سوی مردم و اصناف رعایت نشد.

وی با تأکید بر این مهم که اصناف باید طبق دستورالعمل‎‌ها رفتار کنند، ادامه داد: از فردا برخورد جدی‌تری خواهیم داشت و از مردم هم تقاضا داریم در صورت مشاهده تخلف موضوع را به سامانه ۱۹۰ گزارش بدهند.

سلمان‌زاده بیان کرد: در شرایط کنونی سربازان اصلی مبارزه با کرونا خود مردم هستند و لازم که اصناف را به رعایت اصول دعوت کنند.

وی به افتتاح آزمایشگاه تشخیص مولکولی اشاره کرد و افزود: با افتتاح این آزمایشگاه حداکثر توان را برای حداکثر تشخیص بیماران مبتلا به کرونا به کار می‌گیریم و ضمن اینکه این آزمایشگاه کار ماندگاری برای منطقه خواهد بود و در آینده برای سایر بیماری‌ها و کارهای تحقیقاتی نیز کاربردی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار