کد خبر: ۱۰۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سرمای بهاره ۱۶۶میلیارد تومان خسارت به باغات گردو، فندق، کیوی و مرکبات گیلان وارد کرد.

علی درجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از خسارت سرمای بهاره به باغ‌های شهرستان‌های مختلف استان گیلان خبر داد و در تشریح ببشتر این موضوع اظهار داشت: سرمای بهاره 166میلیارد تومان خسارت به باغات گردو، فندق، کیوی و مرکبات گیلان وارد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مجموع کل باغات کیوی، فندق، گردو و مرکبات استان که دچار خسارت گلدهی شده‌اند را برشمرد و تصریح کرد: بالغ بر 3 هزار هکتار از باغ‌های گیلان براثر سرمای بهاره ناشی از بارش برف، یخبندان و افت شدید دمای هوا، خسارت دیدند.

درجانی آسیب حدود 80 درصدی سرمای بهاره به باغات گیلان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: از این خسارت‌های وارده به باغ‌های گیلان چیزی در حدود 2 هزار و 138هکتار مربوط به باغ‌های گردو و فندق و هزار و 25 هکتار نیز مربوط به کیوی و مرکبات است.

وی با تأکید بر اینکه باغات واقع در شهرستان‌های رودسر، سیاهکل، املش، تالش، رودبار، شفت و انزلی از سرمای بهاره متحمل بیشترین خسارت شده‌اند خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان گیلان دارای 110هزار هکتار باغ و 5 هزار بهره بردار باغی است. 

 درجانی با بیان اینکه گیلان استانی کشاورزی بوده و همواره کاهش هزینه تولید محصولات کشاورزی یکی از اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی گیلان است افزود: در سال‌های اخیر توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان از رشد مناسبی برخوردار بوده و این استان جایگاه خوبی در این حوزه دارد.

انتهای پیام/614/ت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار