کد خبر: ۱۰۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

سلامت نیوز:معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد:« اگر مردم فکر کنند ویروس ضعیف شده و دیگر مثل قبل موارد بهداشتی را رعایت نکنیم بزرگترین مشکل برای کنترل بیماری بوجود خواهد آمد.»

دکتر علیرضا رییسی در نشست خبری با خبرنگاران از طریق ویدئوکنفرانس گفت:«اگر از من بپرسند بزرگترین دغدغه شما چیست می گویم دغدغه من در مورد ویروس کرونا و عوارض بیماری نیست بلکه بزرگترین نگرانی من در مورد عادی شدن این بیماری است و اگر مردم فکر کنند ویروس ضعیف شده و دیگر مثل قبل موارد بهداشتی را رعایت نکنیم بزرگترین مشکل برای کنترل بیماری بوجود خواهد آمد.»


وی افزود:« نباید فکر کنیم بر بیماری غلبه کردیم این خطرناک ترین اتفاق می تواند باشد لذا مردم باید بحث فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و عزیزان می توانند به عنوان ناظر عمل کنند، اگر می بینند در فروشگاه ها و اماکن پروتکل ها رعایت نمی شود حتما تذکر بدهند. بسیج ملی مقابله با کرونا یک افتخار و یک برگ زرینی است در تاریخ حوزه سلامت ایران که با همت و همکاری مردم رقم خورد به طوری که دبیر کل سازمان جهانی بهداشت از منطقه مدیترانه شرقی که می خواست اسم ببرد اولین نکته ای که از آن یاد کرد بسیج ملی مبارزه با کرونا در کشور ما بود.»


وی گفت:« در مرحله اول بیش از ۷۱ میلیون نفر غربالگری شدند و به آنها اموزش و مشورت دادیم. افرادی که نیاز بود که به مراکز درمانی برای دریافت خدمات بیشتر مراجعه کنند شناسایی شدند تا بار بیماری ها کم شود و افراد مبتلا در مراحل اولیه شناسایی شوند و تحت درمان قرار گیرند که باعث شد بار مراجعه افراد به بیمارستان ها کم شود.»


وی گفت:« استراتژی اصلی الگوی کشوری مبارزه با این بیماری بحث فعال سازی ازمایشگاه های سرپایی ما در مراکز بهداشت و درمان است به طوری که بحث غربالگری افراد انجام می شود و افرادی که کرونا مثبت می شوند تحت مراقبت قرار می گیرند و خانواده انها هم مورد ارزیابی و مراقبت قرار می گیرند و اگر لازم باشد از آنها هم تست می گیرند و باید ایزوله باشند تا زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم»


وی گفت:« تا امروز بیش از ۳۵ هزار آزمایش سرپایی انجام دادیم که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است. یک فرمول ثابت برای مبارزه با کرونا در دنیا وجود دارد و آن شناسایی افراد مبتلا به کرونا و افرادی که با آنها در تماس هستند، می باشد. ما ۳۶۹ مرکز نمونه برداری درسراسر کشور ایجاد کردیم که این مراکز به ۴۲۰ مرکز خواهد رسید و حدود یک و نیم میلیون تست باید در سراسر کشور انجام دهیم. به طور واضح نشان داده شده استان هایی که در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده اند طی یک هفته گذشته تاثیر مثبتی بر ورودی بیمارستان ها داشته است. »

ادامه دارد...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار