کد خبر: ۱۰۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
منتخب مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم گفت: اشتغالزایی و ارتقاء فرصت‌های شغلی نیازمند فرهنگسازی و تغییر نگرش عمومی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، جواد عسکری طی نشستی خبری با بیان اینکه جهش تولید بهترین فضای محرک جهت اشتغالزایی است، اظهار داشت: مجلس آینده باید فضا را برای اشتغالزایی، جذب دانش‌آموختگان و نخبگان باز کند و برای آنها ایجاد انگیزه نماید.

وی بیان کرد: اشتغال فقط پشت میز نشستن نیست و رونق مشاغل خانگی و کارآفرینی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد بنابراین تبدیل این امر به عنوان نگرشی عمومی، ضرورتی غیرقابل انکار است.

عسکری گفت: با رایزنی که به تازگی انجام شده، داراب می تواند در زمینه مشاغل خانگی به عنوان پایلوت قرار گیرد و فضای فعالیت در این حیطه توسعه یابد.

منتخب مردم داراب و زرین دشت در مجلس تاکید کرد: در حیطه اشتغالزایی، به احصاء مسائل و کمبودها پرداخته و در این مسیر طرح‌های نمایندگان سابق در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به رایزنی با کمیته محرومیت‌زدایی قرارگاه خاتم الانبیاء پیرامون اشتغالزایی تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های متعدد، غبار محرومیت بر دو شهرستان داراب و زرین‌دشت نشسته و محرومیت‌زدایی ازاین دو شهرستان با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت میسر می‌شود.

عسکری با اشاره به جلسه رایزنی با وزیر جهاد کشاورزی پیرامون بررسی ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان داراب گفت: ۱۵ هزار هکتار باغ مرکبات در کنار نخلستان‌ها در شهرستان داراب نیازمند توجه و رسیدگی است به همین منظور تخصیص اعتبار جهت احیاء، اصلاح و بازسازی باغات همچنین در نظر گرفتن ظرفیت جنگل‌ در اشتغال، تولید و اقلام صادراتی صادرات اقلام مرتبط با آنها

منتخب مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس با اشاره به هوشمندی و درایت مردم در مقابله با شیوع کرونا، بیان کرد: در زمینه مقابله با کرونا، داراب تنها شهرستانی است که مردم زود به میدان آمده و با مسئولان همراهی کردند به طوری که مردم از مسئولین پیشی گرفتند همچنین مجموعه درمانی و ستاد مدیریت بحران نیز عملکرد ارزنده‌ای در این دوره داشتند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا با همکاری گروه‌های جهادی و با تحویل 200 طاقه پارچه، تولید ماسک و دستکش در سطح گسترده‌ای در دو شهرستان انجام شد و این فعالیت همچنان استمرار دارد.

عسکری با اشاره به مشکلات مسکن مهر شهرستان داراب خاطرنشان کرد: مسکن مهر در همه شهرهای با جمعیت داراب تکمیل شده اما پیرامون مسکن مهر داراب، جنت‌شهر و دبیران مشکلاتی وجود دارد که بررسی و اختلافات میان منابع طبیعی و مجموعه راه و شهرسازی مرتفع شده است.

 منتخب مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس بابیان اینکه وضعیت سیلوی فلزی داراب پس از مدتها بلاتکلیفی، تا دو ماه آینده مشخص می‌شود، افزود: داراب و زرین‌دشت محل مناسبی جهت دپوی محصولات استراتژیک با نگاه رونق‌بخشی تولید است.

این دانش‌آموخته رشته کشاورزی گفت: ارتقا دانشکده کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های موجود همچنین فرهنگسازی پیرامون حضور دانشجویان از رویکردهای اصلی ما است و تاکید داریم که دانشکده کشاورزی داراب مستقل باشد نه اینکه به عنوان زیرمجموعه دانشگاه شیراز شناخته شود.

وی اذعان کرد: نسبت به روند موجود در روابط عمومی سازمانها و ادارات مختلف در دو شهرستان انتقاد دارم و از روند موجود در روابط عمومی‌ها راضی نیستم.

عسکری اضافه کرد: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی با رسانه‌ها و حوزه ارتباطات باید فعال و پویا باشد و در آینده نزدیک، حلقه مفقوده خبرنگاران و روابط عمومی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

منتخب مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس بیان کرد: جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرستان داراب و زرین‌دشت برنامه و راهکار اجرایی داریم و جهت تحقق برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود.

 انتهای پیام/983110

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار