کد خبر: ۱۰۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛
معاون وزیر صمت گفت: معدن و صنایع معدنی از بهترین جایگزین‌های نفت محسوب می شود چراکه در تحریم ها افزایش تولید هم داشته است.

به گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهادر احرامیان نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد و داریوش اسماعیلی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امشب ۸ اردیبهشت ماه با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به بررسی مشکلات توسعه صنعت فولاد در سال جهش تولید پرداختند.

داریوش اسماعیلی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ایران با قرار گیری بر روی کمربند کوه زایی بسیار مستعد بخش معدن است گفت: اگر بتوانیم مانند برخی از کشور‌های دیگر خوب از این پتانسیل استفاده کنیم می‌توانیم فرصت ساز باشیم.

او با اشاره به اینکه دولت و مجلس و همه نهاد‌های دیگر اثر گذار در کشور به این درک و فهم مشترک رسیده اند که فرمایش مقام معظم رهبری کارشناسانه، مدبرانه و هوشمندانه است افزود:  معدن و صنایع معدنی یکی از بهترین جایگزین‌های نفت محسوب می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از زمانی که مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح فرمودند باید بتوانیم بر روی پای خود در بحث اقتصاد بایستیم ادامه داد: کشور‌های خارجی اراده کردند که ما را تحریم کنند لذا نباید تسلیم شویم.

او با اشاره به اینکه ما در سال ۱۳۹۸ یکی از سخت‌ترین سال‌ها را به لحاظ تحریم از سوی آمریکا و همپیمانانش پشت سر گذاشتیم خاطرنشان کرد: در بحث معدن مفتخریم که نه تنها از تولیداتمان کم نشد بلکه به تولیداتمان هم نیز اضافه شده است به طوریکه در بخش فولاد توانستیم صادرات را افزایش دهیم لذا کلاً ۲۵ درصد کل زنجیره ارز غیر نفتی به منابع معدنی اختصاص یافت و رشد زنجیره فولاد نزدیک ۲۰ تا ۲۵ درصد شد. برای سال ۹۹ نیز چشم‌انداز خوبی را پیش بینی کرده ایم.

اسماعیلی با اشاره به این که جهت‌گیری و سیاست‌گذاری‌های وزارت صمت حرکت به سوی انتهای زنجیره است افزود: انتهای زنجیره یعنی محصول به دست مردم می‌رسد و مردم باید آن را مصرف کنند .

 

 

 

در حال تکمیل...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار