کد خبر: ۱۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
مدیر کل امور اجتماعی وزارت کار از توزیع بیش از دو میلیون و 300 هزار فرم ثبت‌نام سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ايسنا، غلامرضا بستان‌منش اظهار کرد: برابر آمار اعلام شده از سوی سازمان خصوصی سازی اکنون برای دو میلیون و 335 هزار و 300 کارگر فصلی و ساختمانی در تمام استانها فرم ثبت نام توزیع شده و از این تعداد، یک میلیون و 968 هزار و 169 فرم، تکمیل و تحویل شده است.

وی افزود: با توجه به فرم‌های تکمیل شده، تعداد 6 میلیون و 551 هزار و 982 دعوت نامه برای مشمولین صادر و توزیع شده است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پس از آنکه فرم‌های اولیه به تایید سازمان خصوصی سازی رسید، شرکتهای تعاونی سهام عدالت موظفند تا کارت‌های سهام عدالت را میان افرادی که شرایطشان احراز شده توزیع کنند.

بستان منش توزیع دعوتنامه و برگ سهام به کارگران فصلی و ساختمانی واجد شرایط را با دو هدف توزیع متعادل‌تر ثروت و درآمد در جامعه و کاهش تصدی‌گری ذکر کرد و گفت: هم اکنون کار توزیع در برخی از استان‌ها به پایان رسیده و در برخی دیگر در حال تکمیل مراحل پایانی است.

به گزارش ایسنا، طرح توزیع سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی در راستای اجرای سند چشم انداز بیست ساله، اصل 44 قانون اساسی، سیاست‌های کلی اصل 44، فصل ششم قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 و ماده 100 قانون برنامه پنجم توسعه با توجه به مصوبه شماره 72683/ت34484 ه مورخ 1384.11.17 هیأت وزیران با عنوان « آیین‌نامه افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون بر اساس توزیع سهام عدالت» به مرحله اجرا درآمده است.

بر اساس مصوبه فوق با برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم بین این اداره کل و سازمان خصوصی‌سازی ضمن تدوین نظام‌نامه و دستورالعملهای اجرایی مربوط و راه‌اندازی سامانه الکترونیکی و با همکاری ادارات کل اجرایی استانی، فرایند شناسایی، پالایش و تکمیل فرم اطلاعات خانوار انجام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار