کد خبر: ۱۰۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
رئیس جمهور با بیان اینکه طرح ها و سرمایه گذاری های مهمی در استان ایلام انجام شده است، گفت: دولت در کنار مردم خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، دقایقی پیش آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی در استان ایلام صبح امروز به صورت ویدئوکنفرانس با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران برگزار شد.

حسن روحانی در این آیین گفت: طی چند ماه گذشته قرار بود به ایلام سفر کنیم و از نزدیک از پروژه های کشاورزی،عمرانی و... ایلام بازدید داشته باشم اما به دلایل مختلف به تاخیر افتاد امیدواریم به زودی این سفر  محقق شود. 

وی افزود: مردم استان ایلام در طول جنگ هشت سال دفاع مقدس به ملت نشان دادند که برای دفاع از نظام جان خود را نثار می کنند و این امر مهم در طول این مدت به خوبی نشان داده شد.

رییس جمهور ادامه داد: از آغاز دولت یازدهم سرمایه گذاری های مهمی در استان ایلام صورت گرفت که امیدواریم تا پایان سال این پروژه ها با تلاش مسوولان به اتمام برسد.

وی بیان داشت: با وجود تحریم ها،  توطئه های دشمن و کرونا ویروس در سال جهش تولید مسوولان تلاش کنند سال سختی برای مردم رقم نخورد و با افتتاح طرح ها اشتغالزایی ایجاد کنند. 

وی تاکید کرد: دولت همواره در کنار مردم خواهد ماند و اگر مشکلات  کنونی در حال سپری شدن است با کمک ملت است و ما قدردان این فداکاری ها هستیم.

حجت الاسلام روحانی اظهار کرد: خاک ایران در اوایل سال ۶۱ به دست رزمندگان ایلام پس گرفته شد و این امر سبب خوشحالی ملت شد و امروز ما وظیفه داریم با افتتاح طرح های ملی شادی را به مردم این استان هدیه دهیم. 

بهره‌برداری از طرح‌های ملی در استان ایلام توسط رئیس جمهور

افتتاح 22 هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه، افتتاح سد مخزنی شهدای ایلام(گلال) با اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومان دو پروژه وزارت نیرو است که به بهره برداری رسید.

افتتاح شبکه و آبیاری در ۲۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران و مهران و ایوان و سایر پروژه‌های بخش کشاورزی استان ایلام با اعتبار ۴۸۲ میلیارد تومان نیز از جمله پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در این مراسم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

۱۲۳ پروژه در حوزه های آب و خاک ، گلخانه، دام و طیور و ... با هزینه ۴۹۵ میلیارد تومان از محل منابع عمومی خصوصی و منابع ملی اجرا شده است
که با افتتاح این طرح ۵۹۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول بکار می شوند.

این پروژه ها شامل ۹۷ پروژه آبخیزداری با سه هزار و ۱۰۰ مترمکعب ، ۱۰ هزار جنگل کاری با ۶۳ میلیارد تومان ، ۱۰۰ هزار تن سیلوسازی با ۱۲ میلیارد تومان که ظرفیت سیلوهای استان از ۳۰۰ هزار تن به ۴۰۰ هزار تن می رسد.

همچنین  در این آیین ۱۱ واحد دام و طیور با هزینه۷،۷ میلیارد تومان، شهرک گلخانه ای با ۱۰ هزار هکتار در بخش صالح آباد و ۴۷ هکتار شبکه انتقال آب به عشایر افتتاح شد.

انتهای پیام/970821

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار