کد خبر: ۱۰۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد از تولید بیش از ۲تن روغن کلزا در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، طهماسبی زاده افزود: سال گذشته , هزار و شش‌صد هکتار کلزا کشت شد، که در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۳۳ درصدی داشته است .

مدیر جهاد کشاورزی مشهد  بابیان اینکه متوسط برداشت هر هکتار ۳ تن دانه کلزا پیش‌بینی می‌شود، ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود درمجموع از هر هکتار حدود هزار و 200 کیلوگرم روغن کلزا و ۱۶۵۰ کیلوگرم پروتئین خالص ( کنجاله ) استحصال می‌شود.

وی ادامه داد: دانه کلزا علاوه بر تأمین نیاز دانه روغنی و تقویت امنیت غذایی ازنظر فنی باعث تقویت غنای خاک و افزایش عملکرد خاک و راندمان آن می‌شود.

طهماسبی زاده با اشاره به اینکه به جهت گلدهی کلزا در صنعت زنبورداری و از اندام رویشی آن برای علوفه دام استفاده می‌شود، یادآور شد:  این گیاه به دلیل سازگار بودن با شرایط آب و هوایی و مقاوم بودن به شرایط خشکی و شوری دارای کشت‌های بهاره و پاییزه است که با توجه به اقلیم شهرستان مشهد کشت پاییزه با توجه به نزولات جوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

مدیر جهاد کشاورزی مشهد همچنین از مبارزه با آفات و علف‌های هرز در سطحی بیش از هزار هکتار و سطحی معادل ۱۲۰۰ هکتار آفت شته مومی و کک خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبار موردنیاز جهت خرید تجهیزات نوین مکانیزاسیون در رفع مشکلات کشاورزان در بازدهی مزارع جذب‌شده است.

انتهای پیام/ 70042

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار