کد خبر: ۱۰۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

سلامت نیوز:کمردرد از شایع‌ترین علل مراجعه بیماران به جراحان مغز و اعصاب و ستون فقرات است و اکثر افراد این درد را در طول عمر خود تجربه می‌کنند. در بسیاری از موارد، سابقه درد کمر در فرد وجود دارد و خود او می‌داند که با فشار فیزیکی یا حتی فشار روحی ممکن است درد او بازگردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،اگر به هر دلیل دچار کمردرد شدید می‌توانید درمان‌های اولیه خانگی را در منزل انجام دهید و کمی صبر کنید. قدم اول درمان، کاهش فشار فیزیکی است که توصیه می‌شود فرد روی تختی با تشک سفت استراحت کرده و البته تا جای ممکن به روی شکم نخوابد.

و راست شدن، رانندگی، استفاده از سرویس بهداشتی ایرانی، بلند کردن اجسام سنگین و حرکات چرخشی کمر با روند بهبود درد تداخل خواهد داشت. در کنار استراحت می‌توانید از گرم نگه ‌داشتن کمر، داروهای ضددرد ساده مانند استامینوفن و بروفن و کمربندهای ساده کشی هم استفاده کنید.

اما تداوم درد، عدم بهبود یا بدتر شدن کمردرد بعد از سه تا پنج روز را باید جدی بگیرید و حتما به جراح مغز و اعصاب برای بررسی بیشتر علت درد مراجعه کنید.علامت‌های مهم دیگری هم هستند که در صورت همراهی با کمردرد به معنی لزوم مشورت شما با پزشک است.

احساس سنگینی، بی‌حسی یا ضعف در پاها، اشکال در راه رفتن، اختلال در کنترل ادرار (چه به صورت بی‌اختیاری و چه به صورت عدم توانایی دفع ادرار) و اختلال جنسی ممکن است در اثر تحریک یا آسیب عصب‌های کمر ایجاد شوند و در صورت وجود این علائم لازم است در اسرع وقت به یک جراح مغز و اعصاب مراجعه کنید. تعلل و تاخیر در بررسی علت کمردرد در حضور این علامت‌های هشداردهنده ممکن است عوارض ماندگار و جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

برچسب ها: کمردرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار