کد خبر: ۱۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۸
معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه پدیده قاچاق مخل اقتصاد مقاومتی است، گفت: 27 عامل تاثیرگذار در قاچاق را شناسایی کرده ایم که این عوامل در بخش هایی همچون اقتصادی، ساختاری و فرآیندی دسته بندی می شوند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا در منطقه خلیج فارس، سید علیرضا گلستانی‌زاده در همایش هم‌اندیشی مناطق آزاد و قاچاق، آسیب ها و راهبردها که با حضور کمیسیون های مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم در موضوعات مختلف مرتبط با قاچاق، کار تلفیقی در حوزه‌های نظری و عملی را در جلساتی با اساتید دانشگاه و مدیران دستگاه های اجرایی انجام دهیم.

وی ادامه داد: بدون مبارزه با قاچاق تحقق اقتصاد مقاومتی با مانع و مشکلاتی مواجه خواهد بود و مبارزه با قاچاق از ضروریات تحقق اقتصاد مقاومتی است.

گلستانی زاده با اشاره به وضعیت مناطق آزاد در زمینه قاچاق تصریح کرد: مناطق آزاد می توانند فرصت هایی را در زمینه اشتغال، گردشگری، ورود فناوری و تکنولوژی های جدید و صادرات ایجاد کنند اما همواره به دلیل بروز پدیده قاچاق با انتقادات و ایراداتی مواجه بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع را بررسی کنیم که آیا مناطق آزاد در اجرای ماموریت های خود موفق بوده اند یا نتوانسته اند این اهداف را محقق کنند؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار