کد خبر: ۱۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۸
عضو کمیسیون صنایع مجلس از ارائه گزارش تکمیلی اقتصاد مقاومتی در صحن علنی طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: در این گزارش بندهایی در خصوص جلوگیری از خام‌فروشی گنجانده خواهد شد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از فارس، حمیدرضا فولادگر اظهار داشت: طبق ماده 15 قانون رفع موانع تولید، حمایت از سرمایه‌گذاری در راستای تکمیل زنجیره ارزش در صنعت نفت مطرح شده است و بر این اساس باید به سمتی حرکت کنیم که از خام فروشی نفت و مواد معدنی جلوگیری شود.
 
وی با اشاره به قرائت گزارش اقتصاد مقاومتی در 15 بهمن ماه در مجلس، افزود: گزارش تکمیلی مربوط به آن نیز 2 هفته دیگر در صحن مجلس قرائت خواهد شد و مواردی در خصوص جلوگیری از خام فروشی به این گزارش اضافه خواهد شد.
 
فولادگر تصریح کرد: موضوع خام فروشی در مورد نفت، گاز و معادن مطرح است که باید از آن جلوگیری شود.
 
وی با اشاره به بالا بودن ظرفیت تولید برخی مواد معدنی نسبت به زنجیره فرآوری این مواد، گفت: در برخی مقاطع زمانی، دولت اجازه صادرات به این نوع مواد اولیه را می‌دهد تا ظرفیت تولید در حلقه‌های بعدی افزایش یابد، اما در اصل باید به طور جدی به فکر افزایش ظرفیت تولید باشیم.
 
وی تأکید کرد: راه مبارزه با خام فروشی فقط متوقف شدن صادرات مواد خام نیست، بلکه باید ظرفیت لازم برای فرآوری مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده فراهم شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار