کد خبر: ۱۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
هتل فرودگاهی امام خمینی امروز با حضور جمعی از مسئولین افتتاح شد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، در این مراسم مهدی جهانگیری با بیان اینکه اقتصاد کشور در شرایط کنونی با فراز و نشیب هایی که در چند سال اخیر با آن روبرو بوده است همت بلندی می خواهد تا از این شرایط خارج شود.
 
وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی هر روز امید دارند که از شرایط رکود خارج شوند بیان کرد: اقتصادی که چندین سال به صنعت نفت چسبیده است و با سیر صعودی قیمت نفت آسودگی خاطر را در مدیران دولتی و فراموش کردن مدیران بخش خصوصی بوجود می آورد.
 
رئیس گروه مالی گردشگری افزود: هر گاه قیمت نفت با تلاطم جدی مواجه می شود رویکرد دولت به سمت بخش خصوصی می رود. مشکلی که در چند دهه اخیر اقتصاد ما با آن روبرو بوده است.
 
جهانگیری با اشاره به نوسان قیمت گفت: در خوشبینانه ترین حالت قیمت نفت ایران بین ۵۰ تا ۶۰ دلار در هر بشکه تا سال ۲۰۱۵ به فروش می رسد. در واقع کمترین نرخ هر بشکه نفت ۳۰ دلار و بیشترین قیمت ۷۰ دلار تخمین زده می شود.
 
وی با بیان اینکه امروزه یک میلیون  و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز به فروش می رسد، گفت: با میانگین هر بشکه ۵۰ دلار درآمد کشور عددی بیش از ۲۷ میلیارد دلار می شود که باید بخشی از آن در اختیار صندوق توسعه و وزارت نفت قرار گیرد.
 
رئیس گروه مالی گردشگری تصریح کرد: مابقی درآمد نفتی ۱۸ میلیارد دلار خواهد بود که در این شرایط هر زمان قیمت نفت افزایش پیدا کند خاموشی بخش خصوصی را فرا می گیرد. وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیارد  و صد میلیون گردشگر در دنیا وجود دارد بیان کرد: توسعه گردشگری باید تجلی توسعه اقتصادی کشور شود و نفت از اقتصاد جدا شود.
 
جهانگیری با اشاره به سرمایه گذاری های جدید در بخش حمل و نقل گفت: به وزارت راه اعلام کردیم می توانیم ترمینال ۲ فرودگاه امام  را با ظرفیت ۲۵ میلیون مسافر در سال ۴ ساله بسازیم.
 
وی افزود: کنسرسیومی از فعالان بخش خصوصی اعلام آمادگی کردند که لازمه تحقق این هدف اعتماد دولت به بخش خصوصی است. جهانگیری با اشاره به اینکه ۴ پروژه هتل ۴ و ۵ ستاره در دستور کار داریم ادامه داد: ساخت هتل ۵ ستاره با ظرفیت ۴۰۰ اتاق در تهران آغاز کردیم.
 
گفتنی است، این هتل با ۵۰۲ اتاق، یک هزار تخت به مجموعه ظرفیت هتل های کشور اضافه می شود.

برچسب ها: افتتاح ، هتل ، قیمت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار