کد خبر: ۱۰۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
حق و حقوق کارگران شهرداری تبریز چه می شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سال که نو می‌شود، قشر کارگر چشمش را می‌دوزد به چندرغاز افزایش حقوق تا در این وانفسای گرانی و سختی‌های معیشتی، به زخمی بزند و دلش را خوش کند. با وجودی که همیشه این افزایش دریافتی کمتر از میزان تورم است و حتی نمی‌توان یکی از اقلام سبدکالای خانواده را تا مدتی تامین کرد، ولی بار روانی آن می‌تواند یک دلخوشی حداقلی برای کارگران زحمتکش باشد. 

در این میان، کارگران طرف قرارداد شهرداری گاه آنقدر درگیر حساب و کتاب‌های زاید و بی‌پایه و اساس شرکت همشهری می‌شوند که گاه از همین اندک مقدار افزایش نیز بی‌بهره می‌مانند و دستشان خالی است. نمونه آن هم سال گذشته است که افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت ماه سال 98 برای کارمندان تامین نیروی این شرکت منظور نشد.


محمد حسن اسوتچی در یکی از جلسات حضوری شورای اسلامی شهر تبریز پس از اشاره رییس شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر پرداخت حقوق کارکنان شهرداری تبریز بر مبنای دستورالعمل وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدوارم این پرداخت به سرنوشت پرداخت‌های سال گذشته منجر نشود.

وی افزود: این افزایش نباید مانند افزایش سال گذشته که شامل دو ماه فروردین و اردیبهشت ماه کارکنان طرف قرارداد با همشهری تبریز بود، بشود.

در مورد پرداخت‌های معوقه یکی از افراد طرف قرارداد با این شرکت می‌گوید: طبق فیش دریافتی این که در واریزی فروردین ماه 98، افزایش حقوق پایه منظور شده، اما برای اضافه کار میزان افزایش در نظر گرفته نشده است؛ در اردیبهشت ماه هم اوضاع بر همین منوال پیش رفته است.

وی افزود: از خردادماه ، افزایش حقوق در هر دو بخش حقوق پایه و اضافه کار اعمال شده اما از تسویه بدهی‌های دوماه قبل خبری نیست! که با نگاهی به تفاوت فیش‌های دریافتی، تقریبا و به طور متوسط، با احتساب یک میلیون در طول دوماه برای هر نفر، مبلغی نزدیک به یک میلیارد تومان در این میان معوق پرداخت نشده داریم. 

امید است این مهم با پیگیری اعضای شورای شهر به احقاق حقوق کارگران زحمتکش و بی‌ادعا در حساب شرکت همشهری بیانجامد و این سوال هم مانند برخی از سئوالات بدون هیچ پاسخی بایگانی نشود.

انتهای پیام/60001

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار