کد خبر: ۱۰۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی جوین :
سبزوار - مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی جوین گفت: با توجه به بارندگی‌های خوب سال زراعی گذشته و ابتدای امسال در جوین، سطح زیر کشت محصولات دیمی این شهرستان به سه هزار و۹۰۰ هکتار رسید.

مریم حمیدی راد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در سال زراعی ۹۸-۹۷ سطح زیرکشت دیم در شهرستان جوین ۸۰۰ هکتار بود، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های اخیر سطح زیرکشت گندم و جو با افزایش بیش از دو برابری نسبت به سال گذشته به دو هزار هکتار رسیده است.

مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه تاکنون حدود دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان جوین به کشت گندم و جو اختصاص پیدا کرده و پیش بینی می‌شود در سال زراعی به بیش از دو هزار هکتار افزایش یابد، افزود: از این میزان هزار و ۵۰۰ هکتار به کاشت گندم و ۵۰۰ هکتار به جو اختصاص داده شده است.

حمیدی راد با اظهار اینکه کاشت دیم در باغات شهرستان جوین حدود ۱۹۰۰ هکتار شامل ۴۰۰ هکتار بادام و هزار و ۵۰۰ هکتار انگور دیم است، اضافه کرد: کشاورزان جوینی با تولید ۵۰ هزار تن محصول گندم در سال زراعی ۹۸ به عنوان یکی از قطب‌های تولید این محصول استراتژیک تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه این محصول دارای ۱۲ هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی است، ابراز کرد: شهرستان جوین با دارا بودن ۳۸۴ حلقه چاه عمیق ،۷۲ رشته قنات و ۱۶ رودخانه دائمی و فصلی دارای دارای ۲۴ هزار و ۵۰۰ هکتار زراعت و ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار باغ است که عمده محصولات آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار