کد خبر: ۱۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
رئیس اتاق تهران با بیان اینکه سازمان مدیریت در سال ۹۴ باید دولت را به سمت سیستم حاکمیتی هدایت کند، گفت: ساختار و تعداد وزارتخانه‌ها به نحوی باید مشخص شود که رسیدن به یک دولت حاکمیتی محقق شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، یحیی آل اسحاق در نشست امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران با بیان اینکه دولت باید در شرح وظایف خود تجدیدنظر کند، گفت: اگر دولت بخواهد به سمت یک دولت حاکمیتی برود، نیازی نیست به میزان فعلی کارآمدی درآمد و هزینه داشته باشد بلکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید در سال ۹۴ شرح وظایف دولت را به نحوی تدوین کند که دولت به سمت امور حاکمیتی خود پیش برود.
 
رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران افزود: ساختار و تعداد وزارتخانه ها باید مشخص شود تا دولت بتواند وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهد.
 
وی تصریح کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد از هزینه های عمومی دولت مربوط به دستمزدها است که باید آن را کم کرده و درآمدهای جایگزینی همچون افزایش مالیات ها را در دستور کار قرار داد.
 
به گفته آل اسحاق، دولت اگر می خواهد به اهداف کاهش وابستگی به بودجه نفت دست یابد، باید از دولت اجرایی به سمت دولت حاکمیتی برود.
 
رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران با استقبال از فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص کاهش وابستگی به بودجه نفتی نیز گفت: مقام معظم رهبری مشکل اصلی اقتصادی ایران را وابستگی به درآمدهای نفتی و دولتی بودن دانست و خاطرنشان کرد: از ۳۰ سال پیش جهت گیری در اقتصاد ایران مبنی بر سپردن امور به فعالان اقتصادی آغاز شده و با فراز و نشیب‌هایی مواجه بوده، هم اکنون جهت گیری اصلی نظام برداشتن وابستگی از نفت و جدا کردن اقتصاد از نفت است.
 
آل اسحاق با اشاره به سفر اخیر دولت به عراق خاطرنشان کرد: نمایشگاه موفقی در عراق برگزار شد که ۲۵۰ شرکت برنددار ایرانی در آن حاضر بودند و این یک گردهمایی کم نظیر بود.
 
وی تاکید کرد: عراق با ایران ۱۲ میلیارد دلار مبادلات تجاری دارد که ۶ میلیارد دلار آن مبادلات تجاری و ۶ میلیارد دلار آن خدمات فنی و مهندسی است.
 
 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: