کد خبر: ۱۰۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳


افزایش پهنای باند اینترنت
شیراز- خبرنگار کیهان: مدیر مخابرات منطقه فارس اعلام کرد: ظرفیت پهنای باند اینترنت روستای دشتک شهرستان مرودشت افزایش یافت.
ایزدی افزود: با نصب DSLAM در این روستا مشکل مشترکین اینترنت پر سرعت در این منطقه، با افزایش ظرفیت انتقال، حل شد.
تصفیه‌خانه فاضلاب
* آخرین گزارش‌ها و اقدامات روند افتتاح و در مدار قرار گرفتن تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز بررسی شد.
در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل آبفا شیراز، جمعی از مدیران و دست‌اندرکاران در ساخت پروژه به صورت ویدئوکنفرانس با مشاوران خارجی و داخلی ساخت پروژه تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شیراز برگزار شد آخرین گزارش‌ها از روند افتتاح و در مدار قرار گرفتن تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شیراز ارائه شد.
بهمن بهروزی، گفت: این جلسه که در قالب نشست کارشناسی برگزار شد آخرین اقدامات و مراحل پیشرفت فیزیکی و آخرین مسائل و موانع موجود در خصوص راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب مورد بررسی قرار گرفت.
دسترسی به اینترنت
تبریز- خبرنگار کیهان: رئیس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی از نداشتن دسترسی برخی از دانش‌آموزان ساکن در روستاها و نیز دانش‌آموزان فاقد بضاعت مالی به فضای مجازی خبر داد. «مریم خوشبخت» گفت: این گروه از دانش‌آموزان نسبت به دیگر دانش‌آموزان، خدمات کمتری در فضای مجازی دریافت می‌کنند. وی افزود: معلمین زیادی بعنوان جهادگر برای رفع این نقیصه به مناطق محروم و روستاها رفته‌اند. به گفته خوشبخت راه‌اندازی آموزش مجازی تجربه جدیدی در کشور است و طبعاً هر اقدام نو، ایراداتی خواهد داشت و ایرادات آموزش مجازی به وزارت خانه گزارش شده است.
توزیع بسته معیشتی
 مانور توزیع 40 هزار بسته معیشتی خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در آذربایجان شرقی آغاز شد.
فرمانده سپاه عاشورا گفت: بسته‌های معیشتی در بین خانوارهایی که از کرونا آسیب دیده و بیکار شده‌اند توزیع می‌شود. خرم افزود: تاکنون بیش از 20 هزار بسته معیشتی توسط بسیجیان استان توزیع شده و با کمک خیرین و بازار و مردم نیکوکار 40 هزار بسته معیشتی تامین شده است.
وی یادآور شد: با این کار، بسته‌های معیشتی بدون کوچکترین خطایی در تشخیص، به خانواده‌های مورد نظر تحویل داده می‌شود.
فرمانده سپاه عاشورا گفت: مرحله دوم کمک‌ها در نیمه ماه مبارک رمضان و همزمان با میلاد کریم اهل بیت(ع) اجرا می‌شود.
خسارت میلیاردی به زنبورداران
ساری- خبرنگار کیهان: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: کرونا 14 میلیارد تومان به زنبورداران مازندران خسارت زد.
علیرضا عطایی‌نژاد به بحث کوچ زودهنگام به عنوان یکی از عوامل خسارت به زنبورداران نام برد که شرایط کرونایی و نبود قدرت پرداخت کرایه مازاد از جمله این دلایل بود که برخی نمی‌توانستند زنبورها را جابه‌جا کنند و افزایش مصرف شکر نیز خود موجب گرانی آن در بازار شده است.
وی گفت: قرنطینه خانگی، عدم سرکشی به کلنی‌ها نیز خود موجب افزایش تلفات زنبورها شده است.
توزیع سبد کالا به نیازمندان
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان: توزیع 7 هزار سبد کالا بین خانواده‌های نیازمند شهرستان قائم‌شهر آغاز شد.
فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: در نخستین مرحله رزمایش کمک مومنانه 63 هزار سبد کالا به ارزش 30 میلیارد تومان بین جامعه هدف در استان مازندران توزیع می‌شود. سردار بابایی با اشاره به ایستادگی ملت در برابر مشکلات گفت: این رزمایش ثابت کرده مردم ما با حمایت‌ها و اقدامات جهادی خود در همه سختی‌ها و آزمون‌ها و در بحران کرونا اگرچه صدماتی را متحمل شدند ولی این تهدید را به یک فرصت تبدیل کردند. وی ورود آن‌ها به رزمایش‌های متعدد ایثار و مقاومت و همدلی و یاری رسانی به دیگران را از پیام‌ها و ره‌آورد رزمایش کمک مومنانه برشمرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار