کد خبر: ۱۰۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
ساخت مجموعه مستند ١٣ قسمتی در رابطه با کارآفرینی و کارآفرینان نوآور در استان فارس کلید خورد.

کارگردان این فیلم مستند به خبرنگار فارس در شیراز، گفت: هدف مجموعه این است که با وجود بحران های مختلف کنونی اقتصادی در کشور و همچنین وجود تحریم ها که به دنبال آن بیکاری و تنگدستی را دو چندان کرده است، اما کارآفرینانی هستند که با چنین شرایطی همچنان به کسب و کار خود می پردازند و برای اقشار آسیب پذیر جامعه کسب و کاری فراهم کرده اند.

عسل ستایش، افزود: در این مجموعه کارآفرینانی را دنبال می کنیم که تعدادی از آنها با راه اندازی کسب و کار به دنبال خلق محصول یا خدمتی هستند که بتواند در کنار سود آوری راه حل هایی نیز برای بهبود اوضاع اجتماعی ارائه دهند.

وی در ادامه، گفت: در این مجموعه نشان می دهیم که یک کارآفرین با راه اندازی کارخانه ای در یک روستا چگونه افراد آن روستا را به کار گرفته و همین مورد باعث بهبود اوضاع آنها و جلوگیری از کوچ و مهاجرت روستائیان آن منطقه به شهر شده است.

ستایش تصریح کرد: در حال حاضر افراد خلاق، نوآور و مبتکر به عنوان کارآفرین در زمینه های تولیدی و خدماتی در استان وجود دارد که باعث ایجاد اشتغال شده اند اما مورد کم توجهی مسئولین قرار گرفته اند.

این بانوی فیلمساز شیرازی، افزود: ویژگی مشترک این افراد که برای من بسیار جالب بود، ریسک پذیری، آینده نگری، خلاقیت و نوآوری، اعتماد به نفس، واقع بینی، انعطاف پذیر و مشخصا اهل کار و عمل بودند.

وی ادامه داد: این ویژگی ها در حالیست که ما ایرانی ها علاقه زیادی به شغل ثابت و یا به اصطلاح اداری (دولتی) داریم و در کنار آن تمایلی به شغل و فعالیت خود اشتغالی نداریم و این برعکس کشورهای توسعه یافته و یا روبه توسعه در دنیا می باشد؛ خبر خوب این که در حال حاضر جمعیت جوان کشور با وجود مشکلاتی که قبلا ذکر شد در حال راه اندازی کسب و کار هر چند کوچک خود هستند که این نیز خود نیاز به حمایت دولت و سرمایه گذاران جامعه دارد.

کارگردان مستند یادشده عنوان کرد: برخی از کارآفرینان این مجموعه را مژگان جعفریان که پژوهشگر کارآفرینی اجتماعی است معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پژوهش و کارگردانی و همچنین تهیه کننده این مجموعه عسل ستایش است و هادی و مهدی زارعی مشاورین کارگردان در این فیلم مستند هستند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار