به گزارش
تجارت آنلاین به نقل از تسنیم، مجتبی شفیعی در نشست خبری اظهار کرد: یکی از طرحهای مهم دولت در راستای کاهش هزینههای حمل و نقل کاهش مصرف سوخت و آلایندگی طرح خروج خودروهای فرسوده بود که طی 10 سال اجرای آن حدود 1.5 میلیون خودرو فرسوده از رده خارج شده است.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما از توسعه مراکز اسقاط امکان بازیافت خودروهای فرسوده است، بیان کرد: هدف سوم ما رفع موانع و ابهامات در حوزه انحصار این مراکز بود تا در فضای شفاف و سالم این مراکز توسعه یابند و بدون رانتی از سوی دولت مراکز اسقاط به کار خود بپردازند. از علاقهمندان سرمایهگذاری دعوت میکنیم با مطالعه ضوابط کار و با مراجعه به سایت ستاد حمل و نقل و سوخت با آگاهی کامل وارد این عرضه شوند.
شفیعی خاطرنشان کرد: در برنامه جدید ستاد طی سه ماه اخیر بحث اسقاط خودروهای فرسوده بر عهده واردکنندگان است، واردکنندگان خودروهای سواری. مطلع شدیم که برخی واردکنندگان قراردادهایی را با خریداران امضا کردهاند که تعهد شمارهگذاری خودرو را بر عهده خریدار گذاشتهاند. اولین شمارهگذاری صرفا بر عهده واردکننده است و هیچ خریداری امکان شماره گذاری را ندارد که بخواهد متعهد به انجام این کار شود.
وی در پاسخ به پرسش تسنیم اظهار کرد: پیشنهاد طرح اسقاط نقدی خودروهای فرسوده سنگین از محل واردات را به دولت ارائه کردهایم که هماکنون در حال بررسی است.
انتهای پیام/