کد خبر: ۱۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
دلار آمریکا طی چند هفته اخیر در بازه محدودی بسر برده اما در صورتی‌ که جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در اظهاراتی که روز جاری در مقابل نمایندگان کنگره آمریکا خواهد داشت، در خصوص دورنمای بازار کار ابراز خوش بینی کند این ارز می‌تواند صعود چشمگیر در مقابل ارزهای بزرگ دیگر را ازسربگیرد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، دلار پس از اینکه از سپتامبر 19 درصد صعود کرد و ارزش آن در ژانویه به بالاترین سطح در 12 سال گذشته رسید، در بازده محدودی حرکت کرده است، اما اگر اظهارات جانت یلن نشان دهد که افزایش نرخ‌های بهره ممکن است در اواسط سال آغاز شود در این صورت این ارز صعودی می‌شود و شاخص دلار آمریکا ممکن است به بالاترین سطح ممکن برسد.
 
انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا از افزایش ارزش دلار پشتیبانی کرده اما بعضی از آمار اقتصادی مایوس کننده رشد بیشتر این ارز را محدود کرده است.
 
از سوی دیگر اگر یلن لحن بدبینانه ای نسبت به تحکیم سیاست پولی داشته باشد، باعث سقوط چشمگیر دلار خواهد شد.
 
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، سرمایه گذاران منتظر اظهارات یلن هستند که روز سه شنبه مقابل نمایندگان کنگره و روز چهارشنبه در سنای این کشور حاضر می‌شود. تحلیلگران بازار ارزی می‌گویند پیام مبهم یلن برای دلار منفی خواهد بود اما باعث نمی‌شود این ارزش ریزش پیدا کند زیرا نرخ‌ها بهرحال قرار است افزایش پیدا کنند.
 
ارزیابی بازارهای ارزی بر این است که افزایش نرخ‌های بهره احتمالا در ژوئن اتفاق می‌افتد در حالیکه بازارهای اوراق قرضه اکتبر را زمان احتمالی این افزایش می‌دانند.
 
دلار در آستانه جلسه دو روزه رییس بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه در برابر ین ژاپن صعود کرد، اما معامله گران برای سرمایه گذاری بالا روی این ارز محتاط بوده اند. دلار در برابر ین 0.2 درصد صعود کرد و به 119.08 ین رسید و در برابر یورو پس از کاهش 0.4 درصدی در روز دوشنبه، ثابت بود و 1.1330 دلار معامله شد.
 
به گزارش ایسنا، سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته ابراز نگرانی کرده بود که افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره ممکن است مانع احیای روند رشد اقتصادی این کشور شود. گزارش نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا که روزهای 27 و 28 ژانویه برگزار شد، نشان داد مقامات این بانک با وجود رشد قوی اقتصادی نگران ضعف بازارهای بین المللی و همچنین پایین ماندن فشارهای تورمی در آمریکا هستند و این احتمال را مطرح کرد که نخستین افزایش نرخ‌های بهره که از سال 2008 برای کمک به رشد اقتصادی نزدیک به صفر نگه داشته شده‌اند با تاخیر روبرو شود.
برچسب ها: دلار ، ارز ، بازار کار
نام:
ایمیل:
* نظر: