کد خبر: ۱۱۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
هفتمین دوره نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در روزهای ۲۹ اردیبهشت و ۸ خرداد ۱۳۹۹ به صورت مجازی و با هدف بررسی چالش‌­های موجود در روند مقابله با شیوع ویروس کرونا برگزار می­‌شود.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع­‌رسانی بنیاد مصطفی(ص)، این بنیاد با همکاری آژانس علوم، فناوری و تحقیقات سنگاپور (ASTAR)، هفتمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) را به منظور فراهم­‌ کردن بسترهایی برای تولید علم و اشاعه آن و ارائه فرصت‌­های شبکه­‌سازی در شرایط همه‌­گیری ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌­کند.

این نشست با مضمون "همکاری علمی و فناوری برای حلّ چالش ویروس کرونا" در روزهای ۲۹ اردیبهشت و ۸ خرداد ۱۳۹۹ برگزار می‌­شود و طی آن، سخنرانی­‌های کلیدی و بحث­‌های گروهی با موضوعاتی در زمینه­‌های مختلف علم و فناوری از جمله " اشتراک‌­گذاری تجربیات و مشاهدات کادر پزشکی کشورهای اسلامی در مقابله با بیماری کووید-19" و " اکتشافات علمی، نوآوری­‌های فناورانه و راهبردها در مواجهه با چالش ویروس کرونا" ارائه خواهد شد. 

این برنامه بخش­‌های تکمیلی مجازی مانند میزگرد مدیران ارشد، کارگاه‌­ها و گفتگوها­ را نیز دربردارد. همچنین از پژوهشگران دعوت می‌­شود که مقالات خود را تا ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ به آدرس www.step.mstfdn.org  ارسال نمایند. بهترین مقالات در مجله الکترونیکی پزشکی شیراز، مجله بین­‌المللی علوم کشاورزی و زیست­شناسی و مجله مدیریت سیاست علم و فناوری منتشر خواهد شد.

در این دوره از نشست ۲۳ نهاد و دانشگاه بین‌­المللی ازجمله سازمان بهداشت جهانی (WHO)، کمیته دائمی همکاری­‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (COMSTECH)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران و فرهنگستان علوم کشورهای درحال توسعه (TWAS) و جامعه پیشرفت علم و فناوری در جهان عرب (SASTA) مشارکت دارند.

برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) بستری است که توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با هدف گسترش شبکه علمی در میان بازیگران عرصه­ی علم، فناوری و نوآوری جهان اسلام سازماندهی شده است و در قالب برگزاری رویدادهای بین­المللی، زمینه را برای تقویت، هم­‌افزایی و رشد همکاری‌­های علمی مهیا می­‌سازد. این برنامه همچنین طیف گسترده­ای از فرصت‌­های همکاری برای پژوهش­‌های مشترک را ارائه کرده است و بستری برای بحث­‌های دقیق در زمینه‌ی علم و فناوری و تبادل تجربیات راهبردی با کشورهای عضو سازمان همکاری‌­های اسلامی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: