کد خبر: ۱۱۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

سلامت نیوز: رییس دانشگاه تهران گفت: محققان این دانشگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران مراحل اولیه ساخت واکسن کرونا را آغاز کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمود نیلی احمدآبادی افزود: در دانشگاه تهران تعدادی کارگروه علمی و فناوری در حوزه های مختلف درمان، واکسن، تست و داده کاوی در زمینه کرونا و استفاده از هوش مصنوعی تشکیل شده است.

وی یادآور شد: این کارگروه ها در طرح های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و برخی نهادها مثل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همکاری می کنند.

نیلی ادامه داد: تهیه دارو و واکسن کرونا موضوع پیچیده ای است که تنها یک بخش نمی تواند آن را به نتیجه برساند، اما محققان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران مراحل اولیه تحقیقات ساخت آن را آغاز کردند و در تلاش برای به نتیجه رساندن این واکسن هستند.

رییس دانشگاه تهران در خصوص مسایل اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و سرمایه اجتماعی در این زمینه یادآور شد: کارگروه هایی بین دانشگاه های بزرگ ایجاد شده که چند گزارش از سوی دانشگاه تهران به این کارگروه ها ارسال شده است.

نیلی اظهار داشت: در بحران کرونا و پسا کرونا موضوعات اقتصادی، کسب و کار و آسیب های اجتماعی بسیار مهم است و اگر به سرعت به آنها رسیدگی نشود، آینده کشور می تواند دچار مخاطره شود. تحلیل های اقتصادی و علوم اجتماعی به دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال و مورد استقبال قرار گرفته است.

بهره گیری از تمامی ظرفیت علمی کشور برای مقابله با کرونا

وی در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات در آموزش مجازی به دانشجویان دانشگاه تهران با بیان این که در حوزه آموزش در بحران کرونا بیشتر فعالیت دانشگاه ها به صورت مجازی انجام شد، خاطرنشان کرد: برخی دانشگاه ها که سامانه و زیر ساخت های الکترونیکی خوبی داشتند، عملکرد بهتری نیز ارائه دادند و نیاز است به سایر دانشگاه ها کمک کنند.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: بیشتر مشکلات در کلاس های آموزش مجازی از سوی دانشجویان بود که با تصمیم های برنامه ریزی شده اخیر هزینه های اینترنت برای دانشجویانی که به آی پی های دانشگاه برای آموزش مجازی متصل می شوند، تخفیفات زیادی اختصاص یافت و حتی با حمایت دولت (وزارت خانه های علوم و ارتباطات) رایگان شده است.

نیلی اضافه کرد: برخی دانشجویان مشکل تجهیزات الکترونیکی دارند که اقدامات محدودی برای رفع نیازهای آنها صورت گرفته است.

وی با بیان این که دانشگاه ها در حوزه پژوهش ظرفیت های بسیار زیادی دارند، اظهار داشت: پیشنهاد می شود مدیریت علم و فناوری به صورت یکپارچه صورت گیرد و از ظرفیت همه دانشگاه ها، مراکز علمی و پارک های علم و فناوری برای مقابله با کرونا استفاده شود؛ زیرا اصل مقابله با کرونا جنبه علمی دارد. بنابراین فقط بخش علمی کشور با همکاری سایر نهادها توانایی مقابله با آن را دارند.

تمام شهریه از دانشجویان دریافت می شود

رییس دانشگاه تهران در خصوص نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه تهران اظهار داشت: اولویت ما برگزاری حضوری امتحانات است. اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه حضور دانشجویان را بدهد به صورت حضوری برگزار می شود؛ در غیر این صورت سایر راهکارها را بررسی می کنیم.

وی ادامه داد: دانشجویان دکتری که نیازمند حضور در دانشگاه باشد و از سوی استاد راهنما حضور آنها تایید شود، با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند.

رییس دانشگاه تهران همچنین گفت: قوانین آموزشی همچون گذشته درباره برگزاری کلاس ها است اما به صورت مجازی اجرا می شود، اگر دانشجویی نتوانست در نیم سال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ به دلیل بیماری، عدم دسترسی به امکانات یا آموزش مجازی فعالیت های آموزشی داشته باشد، درخواست خود را باید به کمیسیون موارد خاص ارائه دهد و این کمیسیون نیز با مساعدت تصمیم گیری می کند.

نیلی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر که کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود، شهریه دانشجویان شبانه و سنواتی چگونه دریافت می شود، تصریح کرد: شهریه ها به طور کامل دریافت می شود؛ زیرا هزینه های دانشگاه تغییر نکرده است، همچنین تصمیم گیری درباره دریافت هزینه های تغذیه و خوابگاه ها با صندوق رفاه دانشجویان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار