کد خبر: ۱۱۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی:
اراک- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: در برنامه امسال حوزه صیانت اجتماعی و توسعه مشارکت های مردمی استان مرکزی مسئله اشتغال معتادان بهبود یافته مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ملک حسینی بعدازظهر چهارشنبه در نشست کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی استان مرکزی اظهار کرد: برنامه‌های امسال این کمیته بر اساس ۹ شاخص هدف گذاری شده که متناسب با هر دستگاه برنامه‌های لازم و مناسب تدوین شده است.

وی گفت: از جمله برنامه‌های امسال در حوزه صیانت اجتماعی و توسعه مشارکت‌های مردمی می‌توان به کمک به راه اندازی مراکز اشتغال و ارائه تسهیلات اشتغال برای معتادان بهبود یافته معرفی شده و یا خانواده آنان و تدوین دستورالعمل‌های مربوط و اختصاص حداقل ۵ درصد از تخصیص اعتبارات سالانه مربوط به اشتغال اشاره کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: تدوین و اجرای صلاحیت حرفه ای سمن‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها که یکی از برنامه‌های کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی است، می‌تواند در حوزه مبارزه با مواد مخدر مؤثر واقع شود.

وی توانمندسازی و اشتغال زنان معتاد بهبودیافته و افراد تحت تکفل آنان و ارائه خدمات حمایت‌های اجتماعی به آنان با اولویت مشاغل خانگی از دیگر برنامه‌های این کمیته در سال جاری برشمرد.

ملک حسینی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های این کمیته در سال جاری فعال سازی ظرفیت‌های بالقوه سمن‌ها و گروه‌های اجتماعی در راستای جلب مشارکت‌های مردمی در امر مبارزه با اعتیاد و حمایت از خانواده بهبودیافتگان و حمایت از گسترش مراکز درمان اعتیاد توسط سمن‌ها است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار