کد خبر: ۱۱۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
امام جمعه پلدختر گفت: برخی مسئولان و مردم نسبت به رعایت هشدارهای بهداشتی در شرایط کرونایی بی‌تفاوت و بی‌توجه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت الاسلام سید محسن موسوی روز پنجشنبه در جلسه شورای سلامت با محوریت کرونا در شهرستان پلدختر اظهار داشت: بی‌توجهی به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در شهرستان در شرایطی که حتی در ماه مبارک رمضان اماکن مذهبی تعطیل است سلامت مردم را تهدید و به مخاطره می‌اندازد.

وی افزود: برخی ادارات که مسئول امور فرهنگی هستند مانند تبلیغات اسلامی و ارشاد در ماه رمضان فعالیت فرهنگی خود را تعطیل کردند و حتی بنری به این مناسبت در سطح شهر نصب نکردند و متاسفانه اداره ارشاد که صد درصد در پلدختر تعطیل شده است.

امام جمعه پلدختر به مقایسه ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته با وجود سیل که مردم درگیر مشکلات بودند، اما تکریم ماه مبارک رمضان نسبت به امسال بهتر بود اما اکنون در شهر پلدختر برخی افراد به صورت علنی اقدام به روزه خواری می‌کنند.

وی ازچاپ متن اعلامیه ترحیم یکی از شهروندان پلدختری و نشر آن توسط شبکه‌های مجازی انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در این اعلامیه بدون حفظ حرمت و رعایت ماه مبارک رمضان و درک شرایط بهداشتی ومبارزه با کرونا حتی با برجسته کردن و با خط قرمز مردم را به صرف ناهار دعوت کرده که باید با این‌گونه اقدام‌های حرمت شکنانه برخورد شود.

موسوی یادآورشد: مقامات قضایی و انتظامی شهرستان همان گونه که در آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کردند با روزه خواری به شدت برخورد می‌شود باید با این حرمت شکنی‌ها برخورد کنند.

وی از ستاد اقامه نماز و دستگاه‌های فرهنگی شهرستان پلدختر انتقاد کرد و افزود: اگر چه امسال به خاطر حفظ سلامت مردم در برابر کرونا مساجد تعطیل و مبلغان در ماه مبارک رمضان اعزام نشدند اما بنا نیست این اتفاق باعث تعطیلی فعالیت فرهنگی شود و نباید دست روی دست گذاشت.

امام جمعه پلدختر گفت: در شرایطی که فرماندار پلدختر اعلام می‌کند هفت نفر در یک روز به آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان اضافه شده اما موجب شرمساری است که علی‌رغم مخالفت با دستور خداوند، یکسری مردم را به ناهار و تجمع در مراسم ترحیم دعوت کنند و باید شبکه بهداشت، دادستانی و نیروی انتظامی با این گونه افراد که به خاطر مراسمی جان مردم را به خطر می‌اندازند برخورد کنند.

وی افزود: انتظار می‌رفت شهرستان پلدختر با رعایت موازین و توصیه های بهداشتی جز 132 شهر دارای وضعیت سفید باشد اما به خاطر سهل انگاری امروز پلدختر دچار بحران شده و همه چیز به حال خود رها شده است و شانه به شانه شهرهای پر خطر هر روز به آمار مبتلایان اضافه می‌شوند که اگر این روند استمرار یابد شرایط بدتر از امروز خواهد شد.

موسوی یادآورشد: انتظار می‌رود ستاد مبارزه با کرونا مانند فروردین ماه که شب و روز نمی‌شناختند هر روز بازدید و تب‌سنجی داشته باشند و این گونه نباشد که افراد ناقل کرونا در مکان‌های عمومی مانند صف نانوایی سلامت مردم را به خطر بی‌اندازند.

وی بر فرهنگ‌سازی و ورود جدی شورای سلامت شهرستان به مقابله با شیوع کرونا تاکید کرد و افزود: باید در شرایطی که شیوع این ویروس درپلدخترجدی تر ازگذشته و آمار مبتلایان به 38 نفر رسیده برای مصون ماندن از این ویروس و حفظ سلامت مردم فرهنگ سازی شود و با تجمع‌ها برخورد و بازار تحت کنترل کامل ستاد مبارزه با ویروس کرونا قرار گیرد.

امام جمعه پلدختر گفت: متاسفانه برخی مردم نسبت به شیوع کرونا نسبت به گذشته بی توجه و بی تفاوت شدند و از زن و مرد در کوچه، خیابان و میدان‌ها اقدام به تجمع و دورهمی‌های بی مورد می کنند که باید با ورود جدی به این موضوع و اطلاع رسانی جلوی این گونه تجمعات در راستای مبارزه با کرونا گرفته شود.

موسوی افزود: با بازگشایی صنوف بی توجهی شهرستان پلدختر صورت گرفته و افزایش شمار مبتلایان به کرونا شدت بیشتری یافته و این امر زنگ خطری برای سلامت مردم است، از این رومتولیان امر باید بر فعالیت صنوف مختلف مانند نانوایی‌ها و آرایشگرها نظارت جدی و مستمر صورت گیرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار