کد خبر: ۱۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق ذخیره ارزی برای تامین آب شرب روستاهای کشور تخصیص داده است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، قاسم احمدی چهارشنبه شب در جمع مسئولان و بررسی مشکلات شهرستان نوشهر، گفت: بنابراین مدیران دستگاه ها متولی امر و کارشناسان مربوطه باید با جدیت و برنامه ریزی های کاربردی، اعتبارات موجود را در راستای ساماندهی آب روستایی و رفع مشکلات آن هزینه کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح حذف تیربرق از سطح شهر نوشهر افزود: در این طرح تمامی تیرهای برق حذف و به جای آن کابل ها از زیر زمین عبور خواهد کرد و هزینه این طرح نیز از سوی وزارت نیرو، شهرداری و ماده ۱۸۰ تامین خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه، دشمن امروز نفت را نشانه رفته است تا به خیال خود به انقلاب ضربه بزند گفت: این درحالی است که این حرکت دشمن موجب هماهنگی دولت و مجلس در کاهش وابستگی به نفت و در نهایت به سود توسعه و آبادانی کشور شد.

۲۰ درصد فرار مالیاتی رخ می دهد

وی درپایان خاطرنشان کرد: در این راستا باید نظارت بیشتری بر روند مالیاتی در کشور شود و با برنامه ریزی و نظارت دقیق از ۲۰ درصد فرار مالیاتی که در کشور اتفاق می افتاد جلوگیری شود.

پیشرفت ۳۵ درصدی پست ۶۳.۲۰ کیلوولت نوشهر

مدیربرق منطقه غرب مازندران گفت: احداث پست ۶۳.۲۰ کیلوولت نوشهربا ۳۵ درصد پیشرفت رسیده و ادامه فعالیت نیازمند تامین اعتبار لازم است.

بهزاد فقیه نصیری خاطرنشان کرد: با تامین اعتبار ۲۴ میلیارد ریالی می توان این پروژه را تکمیل و نیاز با انرژی برق منطقه را تا سال ۱۴۰۵ تامین کرد.

مدیر آب و فاضلاب شهری نوشهر و چالوس گفت : با توجه به  ۲۵۰ کیلومتر شبکه توزیع آب شهر نوشهر از این میزان ۱۳۴ کیلومتر قابل قبول و دارای کیفیت است ولی مابقی آن به دلیل قدمت و عدم کیفیت نیاز به جایگزینی دارند.

۲۵ درصد شهر تحت پوشش طرح فاضلاب شهری

شکرالله موسوی خاطرنشان کرد: فاظلاب شهری نیز که در سلامتی افراد و جامعه تاثیر گذار است حدود ۲۵ درصد شهر را زیر پوشش قرار می دهد که در فاز نخست ۳۸ هزار نفر به صورت مشترک در شهرهای نوشهر و چالوس در آینده نزدیک به فاضلاب شهری متصل خواهند شد.

خلیل اسماعیلی مدیر آب و فاضلاب روستایی نوشهر نیز در این جلسه گفت: ۱۸ پروژه در این شهرستان با پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد در حال اجرا است که نیازمند تامین اعتبار ویژه است.

محمدعلی قمی فرماندار نوشهر نیز با بیان اینکه، دشمنان اسلام و انقلاب با هزینه های سنگین به دنبال تخریب چهره واقعی اسلام درجهان به ویژه در بین جوانان غربی هستند گفت: با پیام آشکار مقام معظم رهبری که برگرفته از تیزبینی، غیرت و آزادگی جوانان است، در این راستا تمامی ترفندهای اسلام هراسی دشمنان به چالش کشانده شد.

وی اظهار داشت: اعمال برخی از گروههای اسلام نما از جمله طالبان و داعش که بنام اسلام ولی در واقع برخلاف اسلام و دست پرورده دشمنان اسلام هستند، مقدسات اسلامی شیعه و سنی را مورد هدف قرار داده و برخی از کشورهای منطقه را برای تامین منافع استکبار ناامن کرده اند.

وضعیت خوب اعتبارات عمرانی نوشهر

قمی وضعیت اعتبارات عمرانی شهرستان را نسبت به سال قبل بسیار خوب اعلام کرد وافزود: در تخصیص اعتبارات تملک و دارایی نزدیک به ۹۰ درصد اعتبار تخصیص داده شد

وی بیان کرد:مسوولان با توجه به نزدیکی تعطیلات سال جدید و ورود گردشگران به این شهرستان توجه ای ویژه ای در به  ثمر رسیدن پروژه های نیمه تمام در منطقه داشته باشند.

وی با توجه به کاهش باران در شهرستان  به تشکیل کمیته بحران آب در منطقه تاکید کرد و افزود: باید با همکاری سه اداره آب روستایی و شهر و امور آب برنامه ریزی های لازمه صورت گیرد تا در ایام نوروز و فصل گرما وضعیت مناسبتری در رابطه با آب داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار