کد خبر: ۱۱۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
سفیر انگلیس در آنکارا نوشت: تنها تعداد محدودی گان پزشکی ارسالی ترکیه که توسط یک شرکت‌های خصوصی تامین شده بود از تست نگذشتند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، دومینیک چیلکات، سفیر انگلیس در آنکارا با انتشار تویئتی اعلام کرد: گزارش‌هایی مبنی بر غیرقابل استفاده بودن تجهیزات ارسالی ترکیه به کشورمان و اعاده این تجهیزات را تکذیب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ‌‍"محموله وارداتی 400 هزار گان پزشکی از ترکیه فاقد استانداردهای انگلیس و غیرقابل استفاده است" را کذب محض دانست و نوشت: "تنها تعداد محدودی گان پزشکی که توسط یک شرکت‌های خصوصی تامین شده بود از تست نگذشتند. ولی پیشتر نیز تجهیزات بسیاری از همان تأمین کننده به کشورمان وارد شده بود و از تست کنترل کیفیت سیستم بهداشت و درمان انگلیس مجوزهای لازم را گرفته بود".

چیلکات افزود: در حال حاضر بسیاری از تجهیزات ارسالی، هم در انبارهای انگلیس و هم در انبارهای ترکیه در انتظار انجام آزمایش هستند. این کالا‌ها ارتباطی به لوازم محافظتی فردی هدیه شده از سوی ترکیه به انگلیس و هیچ ارتباطی با 68 هزار گانی که به دلیل تاخیر شرکت خصوصی تهیه کننده تجهیزات تامین شده است٬ ندارد.

از سوی دیگر سخنگوی دولت انگلیس در این خصوص به خبرنگار آناتولی اعلام کرد: بخش اعظمی از 400 هزار گان محافظ ارسالی از ترکیه از تست کنترل کیفیت گذشته و مجوز استفاده را دریافت کردند. درصدی اندکی از این لباس‌ها استانداردهای لازم انگلستان را ندارند. 

پیشتر برخی رسانه های انگلیس از غیر قابل استفاده بودن تجهیزات پزشکی ارسالی ترکیه به این کشور خبر داده بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ویروس کرونا ، ترکیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار