کد خبر: ۱۱۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
در حالی دانشجویان پیشتاز اجرای طرح ۳۰ شب ۳۰ افطاری در مساجد استان هستند که خادمان قرارگاه رمضان بسیج دانشجویی مازندران تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، کرونا ویروس منحوسی بوده که در ابتدای ورودش تاکنون مشکلاتی را در کسب و کار، معیشت و سلامت آحاد جامعه ایجاد کرده ولی سبب ساز بسیاری از اتفافات مثبت در حوزه کمک به همنوع و یادآور خاطرات دوران دفاع مقدس نیز شده است.

با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل مراکز مذهبی و فرهنگی به کارگاه‌های تولید ماسک و لوازم بهداشتی، جوانان بسیجی و دانشجو  به همراه پیشکسوتان جبهه و جنگ در جنگ بیولوژیک اقدامات در خور شان ارتقا سلامتی جامعه درمانی، پزشکی و مردمی صورت دادند.

پس از آن با برپایی رزمایش مواسات و کمک مومنانه شکل و شمائل کمک‌های مردمی تا حدودی تغییر یافته و مردمان استان علوی تبار مازندران به صورت خودجوش اقدام به جمع آوری بسته‌های غذایی برای افراد کم بضاعت و خانواده‌هایی که زندگی و شغل آنان بر اثر کرونا دچار  مشکل شده بود توزیع شد.

شکل دیگری از کمک مومنانه مردمان دیار علویان با ابتکار بسیج دانشجویی مازندران در قالب برپایی مراسم 30 شب 30 افطاری بوده است که در این اقدام قرارگاه رمضان بسیج دانشجویی قصد دارد در ایام ماه مبارک رمضان شبانه هزار بسته غذایی برای محرومان و افراد کم بضاعت جامعه در مساجد استان و مرکز مازندران صورت دهد که تاکنون 15 شب آن اجرا و مراسم تکریم از خادمان قرارگاه رمضان بسیج دانشجویی استان همزمان با ولادت امام دوم شیعیان  در سالن طبری دانشکده دندانپزشکی ساری برگزار شد.

سید  امیر سادات کرمی مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا در این مراسم با اشاره به اینکه تکریم از خادمان یک کار فرهنگی موثر است اظهار داشت: ‌در این مدت بحران کرونا شاهد حماسه‌ها بزرگی توسط دانشجویان بسیجی بودیم.

وی با بیان اینکه ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا زیر نظر علوم پزشکی به صورت منظم در جبهه سلامت فعالیت می‌کرد، افزود: بعد از اتفاقات و نوآوری‌ها در حوزه اجتماعی، بسیج دانشجویی تصمیم گرفت طرح سی شب سی هزار افطار را شروع کند.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا با تاکید بر اینکه اگر ظرفیت‌ها کنار یکدیگر قرار بگیرند کار را به بهترین وجه می توان انجام داد افزود: وفاق اجتماعی بین ادارات شکل گرفت، مسئولان و مردم کمک کردند و این برکت الهی شامل استان مازندران شد تا کار‌ها پیش برود.

سادات کرمی با اشاره به اینکه جلو‌های مهدوی در جامعه روز به روز بیشتر می‌شود، اضافه کرد:‌ در اربعین نیز ما شاهد شکل گیری یک وفاق اجتماعی هستیم.

وی با بیان اینکه کرونا دو اتفاق بزرگ را در دنیا رقم زده و  در غرب باعث شد یک نافرمانی مدنی، انشقاق و توهین به دست اندرکاران اتفاق بیفتد، گفت: در ایران وفاق اجتماعی، تواضع مردم و مسئولان و برطرف کردن نیاز مردم از طرف خود مردم، شکل بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا با اشاره به نشانه های ظهور تاکید کرد: ‌در این ایام کرونا می توان مشاهده کرد که ظهور منجی به عنوان یک مطالبه عمومی در جهان  مطرح است.

عطاریه با اشاره به تشییع میلیونی شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: ‌این نشانه قدرددان بودن از روحیه اخلاص بوده لذا معنویت در جامعه رو به افزایش است.

معاون بسیج مساجد و محلات با بیان اینکه دشمن بسیار تلاش کرد تا بین مسئولان و دانشگاه فاصله بیندازد، گفت:‌ اقدامات بسیج دانشجویی در ایام کرونا نشان داد نه تنها هیچ فاصله‌ای بین مسئولان و دانشگاه اتفاق نیفتد بلکه اقدامات دشمن هم بی اثر شد.

انتهای پیام/681/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار