کد خبر: ۱۱۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
وزیر خارجه قطر در سایه بحران‌های اخیر منطقه اعلام کرد که خاورمیانه نیاز به یک توافق امنیتی-منطقه‌ای دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر اعلام کرد که خاورمیانه برای رسیدن به یک ثبات به منظور مقابله با بحران‌های مختلفی همچون شیوع ویروس کرونا نیاز مبرمی به یک توافق امنیتی-منطقه‌ای دارد.

آل ثانی در خلال مشارکت در یک کنفرانس آنلاین درباره سیاست خارجی و دیپلماسی جهانی در منطقه خلیج فارس و خارج از آن اظهار داشت که به جای اعمال محرومیت‌ها و محدودیت‌ها فرصت بیشتری برای دستیابی به امنیت طولانی مدت از طریق همکاری و گفت‌و‌گوی مستقیم در چارچوب امنیتی-منطقه‌­ای داریم.

وزیر خارجه قطر درباره بحران خلیج فارس خاطرنشان کرد:جامعه بین المللی می‌داند که این بحران بر مبانی دروغ و جنایت‌های ضد دولت و ملت قطر شکل گرفته است.

وی ادامه داد که قطر با هیچ‌یک از اقدامات همچون محاصره و تحریم و ممانعت از ورود مواد غذایی و دارو به این کشور٬ مقابله به مثل نکرد.

وزیر خارجه قطر در ادامه، با اشاره به دخالت کشورهای اروپایی و عربی در امور لیبی برای حمایت از یک فرد نظامی، اوضاع این کشور را وخیم توصیف کرد.

آل ثانی در خصوص مسئله فلسطین اظهار داشت که جنبش حماس بخش جدانشدنی از ملت فلسطین است و قطر صرف‌نظر از مولفه های سیاسی از این ملت دفاع می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار "قطر"
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار