کد خبر: ۱۱۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
عملیات احداث درمانگاه تأمین اجتماعی دلوار در شهرستان تنگستان استان بوشهر طی مراسمی با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، عادل دهدشتی در این مراسم گفت: تامین اجتماعی در استان بوشهر ۱۰ مرکز ملکی دارد. در سال ۹۹ درمانگاه‌های دشتی و جم، پلی کلینیک شهر برازجان و طرح توسعه بیمارستان سلمان فارسی بوشهر بهره‌برداری و درمانگاه دیلم نیز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
دهدشتی گفت: آغاز ساخت درمانگاه دلوار در این شرایط اقتصادی کار سختی بود، اما در بودجه ۹۹ سازمان تأمین اجتماعی گنجانده شد.
وی افزود: درمانگاه تامین اجتماعی دلوار با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار و با زیربنای دو هزار و ۱۳۵ مترمربع در این سازمان مصوب شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی، تسویه ۱۰ هزار میلیارد تومان مطالبات وزارت بهداشت را دیگر دستاورد مهم سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: در بخش مراکز درمانی غیر دولتی طرف قرارداد نیز سازمان تامین اجتماعی ۶ هزار میلیارد تومان در سال گذشته پرداخت کرده و امیدواریم با تداوم روند فعلی طی ماه‌های آتی مطالبات این بخش نیز تسویه شود.
دهدشتی با اشاره به اینکه ۴۳ میلیون نفر در کشور ذینفع سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: هزینه‌های این سازمان ماهانه ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که حدود ۷ هزار میلیارد تومان آن برای پرداخت مستمری و پرداختی‌های دیگری که در تعهدات سازمان است و دو هزار میلیارد تومان نیز در حوزه درمان و هزینه‌های جاری مصرف می‌شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: برای بودجه سال جاری نیز حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که معادل ۲۶ درصد بودجه عمومی کشور خواهد بود.
وی گفت: در حوزه انتصاب‌ها تاکید ویژه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی این است که به دنبال شایسته سالاری باشیم و بر همین اساس، آزمونی از سوی سازمان سنجش برگزار شد که از پایان سال گذشته تاکنون ۱۵۰ انتصاب بر مبنای آزمون سازمان سنجش، کانون ارزیابی و سوابق شغلی انجام گرفته است.
دهدشتی افزود: در حوزه سطح بندی مراکز درمانی توافقی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته تا در همه نقاط مختلف شهری و روستایی جایی که مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی موجود است و نیاز به توسعه دارد آن را انجام دهیم.
وی افزود: همچنین مقرر شده آن جا‌هایی که سازمان تامین اجتماعی مراکز ملکی ندارد و وزارت بهداشت مراکزی دارد بتوانیم بخشی از هزینه توسعه آن مراکز را تأمین کنیم و سرانه‌ای نیز مشخص شده که بیمه شدگان سازمان در استفاده از این مراکز با هزینه رایگان خدمات دریافت کنند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: ۶ طرح درمانگاهی در حال ساخت و پایان یافته در استان داریم که درمانگاه شهرستان دیر آماده افتتاح است و سه طرح شهرستان‌های جم، خورموج و برازجان با پیشرفت ۶۵ درصدی در حال ساخت است.
دکتر زهرا نویدی فرد افزود: درمانگاه شهرستان دیلم نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است و دلوار هم که اکنون ساخت آن آغاز شد.
وی با اشاره به عملکرد توسعه بیمارستان‌های استان گفت: بیمارستان مهر برازجان از ۴۲ تخت به ۶۴ تخت، بیمارستان عسلویه از ۳۲ تخت به ۶۴ تخت و بیمارستان سلمان فارسی بوشهر نیز از ۲۰۰ تخت به ۳۰۰ تخت افزایش خواهد یافت.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اقدامات مدیریتی انجام شده در حوزه ارتقا کمیت و کیفیت خدمات درمانی در مراکز استان اجرای طرح‌های امداد برای تدوین استراتژی در مقابل کوروناویروس، برای ارائه دارو‌های بیماران مزمن درب منزل به صورت رایگان را از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه عنوان کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: