کد خبر: ۱۱۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: تامین آب در شهرک‌های صنعتی استان قم ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، اسرافیل شعاعی عصر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در دفتر معاونت اقتصادی استاندار برگزار شد، اظهار داشت: واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران براساس تامین آب و برق و گاز امکان پذیر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه توسعه شهرک‌های صنعتی قم، تامین آب است، البته در منطقه ویژه صنعتی سلفچگان کمبود آب نداریم و ظرفیت را به 29 لیتر بر ثانیه رسانده‌ایم، اما ظرفیت شهرک صنعتی شکوهیه 30 لیتر بر ثانیه است و برای طرح توسعه پاسخگوی نیاز سرمایه‌گذاران نیست.

وی تصریح کرد: تامین آب در شهرک‌های صنعتی قم، 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و بدون تامین این میزان اعتبار، نمی‌توان در موعد مقرر، زمین مناسبی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داد، همچنین برای انتقال برق به شهرک‌های صنعتی بیش از 90 میلیارد تومان تامین اعتبار نیاز است.

شعاعی بیان کرد: وقتی شرایط در تامین امکانات مناسب و زیرساخت‌های کافی برای جذب سرمایه‌گذار فراهم نباشد، نمی‌توان اقدامی انجام داد و سنگ بزرگ نشانه نزدن است و نمی شود بدون امکانات به‌جذب سرمایه‌گذار پرداخت. در سال 99 بخش زیادی از نیازها در شهرک‌های صنعتی احصاء شده ‌و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدتی در تامین آن ارائه داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم تصریح کرد: سال قبل 244 قرارداد با رقم 120 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در جهت واگذاری زمین منعقد و 860 هکتار از اراضی شهرک صنعتی الغدیر در جهت واگذاری آماده‌سازی شده است و امسال نیز 144 هکتار واگذار می‌شود و 30 قرارداد نیز منعقد شده است. باید ظرفیت‌های خالی شهرک‌های صنعتی در قم در جهت واگذاری به سرمایه‌گذاران متقاضی نیز احصاء شود و برای آن در جهت جهش تولید برنامه‌ریزی کرد.

شعاعی افزود: فاز 63 هکتاری شهرک صنعتی شکوهیه نیز آماده توسعه است و برای شهرک صنعتی 96 هکتاری ویژه کفش و دمپایی به 20 مگاوات برق نیاز است.  100 قطعه زمین در در شهرک صنعتی شهاب به سرمایه‌گذاران واگذار شده و 50 قطعه دیگر آماده واگذاری است که نیاز به افزایش ظرفیت آب تا 5 لیتر بر ثانیه است.

انتهای پایم/457/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار