کد خبر: ۱۱۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تدابیر و برنامه‌های این استان در راستای جهش تولید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سالی است که بر بحث تولید و اقتصاد کشور تاکید دارند و پس از نام‌گذاری سال‌های حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید امسال را سال جهش تولید نامیدند که برای تحقق این شعار باید اهداف و برنامه‌هایی ترسیم شود.

در استان کوچک اما پر ظرفیت کهگیلویه و بویراحمد در صورتی که همت و تلاش شود و جهش تولید تحقق پیدا کند اشتغال و رونق تولید ایجاد خواهد شد و دیگر نامی از کهگیلویه و بویراحمد در لیست استان‌های بیکار مشاهده نخواهیم کرد.

در همین خصوص حسین کلانتری که در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی سخن می‌گفت با بیان اینکه در سال رونق تولید فعالیت‌های خوبی صورت گرفت اظهار داشت: سرعت کار در حوزه تولید در سال ۹۹ شتاب بگیرد تا جهش تولید در کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت و پتانسیل محقق شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تدابیر اتخاذ شده در راستای جهش تولید اشاره کرد و گفت: واحدهایی در این استان است که سال‌هاست راکد مانده  اگر به چرخه تولید بازگردند منجر به اشتغال، رونق تولید و ثروت می‌شود.

وی با بیان اینکه واحدهای دیگری داریم که می‌توانند طرح‌های تکمیلی اجرا کنند، بیان کرد: از ظرفیت شیلات، واحدهای گلخانه‌ای و بخش کشاورزی به درستی استفاده نشده لذا مسوولان، تیم‌های کاری و واحدهای اقتصادی خود را فعال کنند چرا که جهش تولید با حرکت همگانی تحقق پذیر است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید به شرایطی که در حوزه تولید داریم قانع باشیم و کار بیشتری صورت گیرد، افزود: البته نسبت به استان‌های همجوار عملکرد بهتری داریم و کارهای خوبی صورت گرفته است.

کلانتری با بیان اینکه در نشست آینده شورای دولت و بخش خصوصی بانک‌ها گزارش عملکرد رونق تولید خود را ارائه دهند، گفت: واحدهای تولیدی که در کرونا آسیب دیدند مورد حمایت قرار گیرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیش از ظهر در نشست
ستاد ملی کرونا به صورت ویدئو کنفرانس در محضر مقام معظم رهبری بودیم و ایشان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای عدم بازگشت اپیدمی جدید تاکید داشتند.
وی در ادامه سخنان خود بر حمایت از محصولات صادراتی و یا محصولاتی که ارزش صادرات دارند تاکید کرد و افزود: صفر تا ۱۰۰ این واحدها مورد حمایت هستند چرا که حمایت از این واحدها جهش تولید را تسریع می‌دهد.

 

اما جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه دولتمردان مانند سایر کشورها به بخش خصوصی کمک کنند، گفت: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید هزینه سنگین بدهیم و بیکاری ناشی از بیماری کرونا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از مجموعه دولت انتظار می‌رود بخشی از سهم تولید ناخالص داخلی را برای مشکلات دامن‌گیر حوزه اقتصادی هزینه کنند، گفت: رهبری ۱۰ سال است موضوع اقتصاد را برای شعار سال انتخاب می‌کنند و برای تحقق شعار سال باید نقشه راه داشته باشیم تا اهداف و اندیشه‌های ایشان را تحقق بخشیم.

وی بیان کرد: علی‌رغم تاکیدات مکرر در حوزه اقتصاد اما به انچه مدنظر بوده نرسیدیم که در سال جاری باید تلاش مضاعفی داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار