کد خبر: ۱۱۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
مدیرکل ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی در خصوص پیشگیری از فساد اداری گفت:: اقدامات پیشگیرانه از بروز مفسده باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که فساد با عدم توسعه ارتباط مستقیم دارد و بروز فساد پیشرفت را متوقف خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی رستمی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران مستاجران مناصب هستند و مدیران و کارشناسان میانی بدنه اصلی هر نهاد را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی، مجموعه راه و شهرسازی را یک ابر وزارتخانه دانست و افزود: این مجموعه در ۱۵ بخش بیش از ۵۶۰ نوع خدمت در جهت توسعه و عمران کشور ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: این مجموعه با ۸۰ هزار پرسنل بانی و سیاستگذار زمین‌ها، مدنیت، ساخت‌وساز بخش خصوصی، نظام مهندسی و وضع قوانین، متولی و سیاست‌گذار زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل است.

۳۰ درصد جمعیت کشور در بافت فرسوده زندگی می‌کنند

رستمی با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت کشور در بافت فرسوده زندگی می‌کنند، اظهار داشت: تولی‌گری بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری، کنترل سرریز جمعیت کلان‌شهرها و ایجاد شهرهای جدید نیز از وظایف راه و شهرسازی است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال گذشته علی‌رغم مشکلات اقتصادی دولت، اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: پروژه اقدام ملی مسکن در رونق اشتغال و اقتصاد کشور و خانه‌دار شدن قشری از جامعه نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب چهارمحال و بختیاری در سال ۹۷ توضیح داد: عملکرد پنج دستگاه استان در شاخص‌های اختصاصی عالی و در شاخص‌های عمومی متوسط و خوب ارزیابی شده است.

رستمی در خصوص پیشگیری از فساد اداری خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه از بروز مفسده باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که فساد با عدم توسعه ارتباط مستقیم دارد و بروز فساد پیشرفت را متوقف خواهد کرد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها باید به مردم گزارش عملکرد دهند و پاسخگو باشند، گفت: مدیران مجموعه راه و شهرسازی در استان باید در کارگروه‌های مرتبط حضور شفاف، موثر، مقتدر و مطلع داشته باشند، منافع مردم و قانون را چراغ راه بدانند، تعامل تنگاتنگ با نهادهای نظارتی داشته و به اهمیت سیستم نظارتی درون‌تشکیلاتی توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/68023/م

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار