کد خبر: ۱۱۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:
سیدحسین نقوی‌حسینی گفت: تلاش رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای تحریم رژیم صهیونیستی راه به جایی نمی‌برد.

فشار آمریکا مانع تحریم رژیم صهیونیستی توسط اتحادیه اروپا می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگویی درباره اخبار مبنی بر تلاش رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای تحریم رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: البته مشخص است که اگر یک نهاد بین‌المللی یا نهادی در قالب اتحادیه کشورهای اروپایی، رفتار بی‌طرفانه‌ای داشته باشد باید رژیم صهیونیستی را به خاطر جنگ افروزی و جنایت هایی که علیه مردم بی‌دفاع فلسطین انجام می دهد، تحریم کند اما در اینباره امیدی ندارم که این تحریم صورت بگیرد و یا حتی در صورت تحریم اثر اجرایی بر رژیم صهیونیستی داشته باشد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اتحادیه اروپا را زیر فشار سیاسی آمریکا خواند و افزود: تلاش رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای تحریم رژیم صهیونیستی راه به جایی نمی‌برد و آمریکا مانع از تصویب این تحریم می‌شود.

نقوی‌حسینی  افزود: علتی که اتحادیه اروپا تصمیم به طرح مسئله تحریم رژیم صهیونیستی گرفته است، علتی به جا است که باید مورد توجه جامعه بین‌المللی باشد. آنها موضوع الحاق کرانه باختری به منظور اعلام حاکمیت رژیم صهیونیستی بر آن را مطابق با طرحی که دولت دونالد ترامپ برای خاورمیانه ارائه کرده، پیش زمینه این تحریم قرار داده اند.

وی ادامه داد: در این اتحادیه برای رژیم صهیونیستی هم پیمان هایی هم چون مجارستان، رومانی، بلغارستان و جمهوری چک هستند که احتمالا مانع از تصویب قطعنامه می‌شوند و بین دیگر کشورهای ممتنع نیز احتمالا با فشار آمریکا و استفاده ابزاری از منافع اقتصادی و مراودات تجاری با این کشورها، رای آن‌ها نیز به تحریم رژیم صهیونیستی منفی خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: تهدید دیگر اتحادیه اروپا در ارتباط با این موضوع مربوط به به خروج اتحادیه اروپا از توافق موسوم به «آسمانهای باز» با رژیم صهیونیستی بزند، این اقدامات می‌توانند ضربه اقتصادی چشمگیری به تل آویو بزند.

بنا بر این گزارش، یک رسانه رژیم صهیونیستی گزارش داده است که رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلاش دارد، این اتحادیه اقدام به مجازات و وضعیت تحریم علیه این رژیم در صورت اجرای طرح الحاق کرانه باختری کند. روزنامه اسرائیل هیوم گزارش کرد، کمیسیون امور خارجی اتحادیه اروپا مذاکراتی را بر سر تحریم و مجازات اسرائیل در صورت اجرای طرحش برای الحاق کرانه باختری به منظور اعلام حاکمیت بر آن مطابق با طرحی که دولت دونالد ترامپ برای خاورمیانه ارائه کرده، داشته است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 151

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار